رمضان با طعم شیرین خدمت
کد خبر: 4048135
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

رمضان با طعم شیرین خدمت

هیئت ابوالفضلی بیرجند در سال ۱۳۰۰ تأسیس شده و از نخستین هیئت‌هایی است که در مناسبت‌ها، ماه رمضان، جشن‌‌ها و عزاداری‌ها علم و بیرق خدمت‌رسانی را برپا می‌کند.

هیئت ابوالفضلی(ع) بیرجندهیئت ابوالفضلی(ع) بیرجند نزدیک 100 سال است که علاوه بر برگزاری مراسم ملی و مذهبی، برنامه‌های فرهنگی مختلفی را در طی سال اجرا می‌کند.

هیئت ابوالفضلی بیرجند در خراسان جنوبی، در سال ۱۳۰۰ تأسیس شده و از نخستین هیئت‌هایی است که در مناسبت‌ها، ماه رمضان، جشن‌‌ها و عزاداری‌ها علم و بیرق خدمت‌رسانی را برپا می‌کنند و با اعتمادی که در این سال‌ها بین مردم ایجاد کرده توانسته نیازمندان بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهد.

در ماه رمضان امسال نیز مانند هرسال اطعام نیازمندان را در دستور کار قرار داده، غذا در آشپزخانه هیئت پخته و با کمک هیئتی‌ها بسته‌بندی شده و با هزینه خود این خیرین و هیات امنای هیئت بین نیازمندان توزیع می‌شود.

غلامحسین علیزاده، عضو هیئت عامل مرکز نیکوکاری هیئت ابوالفضلی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنای خراسان جنوبی، بیان کرد: این هیئت در آستانه فرارسیدن ماه رمضان برنامه‌هایی اجرا می‌کند؛ به مدد این ماه و مهربانی خداوند به انسان‌ها در این ماه، از پخت غذا گرفته تا سرکشی به خانه‌های نیازمندان را در برنامه هیئت داریم تا بتوانیم سهم خود را در ماه رمضان ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان برکات خاصی دارد، افزود: در ماه مبارک رمضان، یک وعده غذای گرم پس از افطار برای نیازمندان تهیه می‌شود و روزی نزدیک سه هزار غذا پخت می‌شود.   

علیزاده با اشاره به شناسایی دقیق نیازمندان، تصریح کرد: سعی کره‌ایم با نهادهایی چون کمیته امداد همراه شویم تا از موازی کاری جلوگیری شود و به طور مثال به یک نیازمند بیش از نیازمند دیگری بسته معیشتی تعلق نگیرد.

وی بیان کرد: دارالایتام حضرت ابوالفضل(ع) متعلق به مؤسسه فرهنگی و خیریه هیئت ابوالفضلی بیرجند، هر هفته برای یک هزار یتیم غذا پخت می‌کند که در ماه مبارک رمضان این مقدار افزایش می‌یابد.

عضو هیئت عامل مرکز نیکوکاری هیئت ابوالفضلی بیرجند بیان کرد: تعداد خیران ما مشخص نیست چراکه در طول سال‌های فعالیت این هیئت در میان مردم اعتمادی ایجاد شده که دائما تعداد  خیران در حال افزایش بوده و در سرفصل‌های مختلف ایتام، نیازمندان، تهیه جهیزیه و اطعام و حتی تعمیر خانه نیازمندان به کارگیری می‌شود.

علیزاده ادامه داد: باید گفت برای دیده شدن یک کار خوب باید اخلاص داشت؛ در تمام مدت کار و فعالیتم در این هیئت ندیدم افرادی که فعالیت دارند، تقاضای پول و یا مزد کنند و این همان رمز فعالیت‌های امیدبخش در این مرکز است که توانسته نیازمندان بسیاری را تحت پوشش خود بگیرد.

توزیع ۵۸۵ هزار غذای گرم بین نیازمندان

محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از راه‌اندازی و افتتاح ۹۲ آشپزخانه اطعام مهدوی در سطح استان (۷۱ آشپزخانه مربوط به مرکز نیکوکاری و ۲۱ آشپزخانه مربوط به اداره اجرایی) خبر داد.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری تهیه و توزیع ۴۶ هزار و ۳۵۰ سبد غذایی، تصریح کرد: تهیه و توزیع ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ پرس غذای گرم و افطاری ساده و جذب حامی طرح اکرام ایتام و محسنین و تشکیل ستاد ارتباطی با حامیان در استان از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

عرب با بیان اینکه ایجاد پایگاه‌های جذب حامی در سطح ادارات تابعه و همچنین محل‌های پیش‌بینی شده در مساجد و تکایا در نیمه دوم ماه مبارک به‌ویژه شب‌های لیالی قدر با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر برنامه‌هاست، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای مشارکت کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان در طرح اطعام مهدوی با شعار «هر کارمند یک خانواده اطعام مهدوی»، استفاده از ظرفیت خیران، نیکوکاران، حامیان، مراکز نیکوکاری، مساجد، حسینیه‌ها، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای همسو و هم‌افزایی با مؤسسات خیریه و امداد از طریق مراکز نیکوکاری نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در صورت ممکن برابر شرایط ستاد مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: روش‌های نوین پرداخت کمک‌های مردم سخاوتمند به نیازمندان از طریق سرشماره تلفن همراه #۰۵۶*۸۸۷۷*، سامانه نیکوکاری با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷، اپلیکیشن‌های سنا، بام، ایوا، بله و سکه، دستگاه‌های ATM (خودپرداز)، واریز به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۸۸۹۰ بانک ملی دادگستری بیرجند، واریز به شماره حساب ۰۱۱۱۶۷۶۵۱۸۰۰۵ بانک ملی دادگستری بیرجند و مراجعه به سایت امداد www.emdad.ir از روش‌های پرداخت است.

انتهای پیام
captcha