حضرت خدیجه (س) الگویی برای بانوان واقف است
کد خبر: 4049032
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

حضرت خدیجه (س) الگویی برای بانوان واقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به الگوپذیری بانوان جهان اسلام از حضرت خدیجه (س) گفت: بانو گوهرشاد به تأسی از حضرت خدیجه(س) دارایی خود را در راه اسلام وقف کرد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در مراسم پانصد و هشتاد و دومین سالگرد درگذشت بزرگ واقفه جهان اسلام، بانو گوهرشاد که همزمان با رحلت بزرگ بانوی جهان اسلام و مادر امت؛ حضرت خدیجه کبری(س) در حاشیه شهر مشهد برگزار شد بیان کرد: کسی که اقدام به ایجاد وقف می کند باید از ایمان بالایی برخوردار باشد.

وی افزود: حضرت خدیجه(س) از ایمان بالایی برخودار بودند که همه ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر اکرم(ص) برای پیشبرد و گسترش اسلام قرار دادند.

احمدزاده ادامه داد: این بانوی بزرگوار سختی های زیادی در شعب ابی طالب را متحمل شدند و این موارد است که یک شخصیت ممتاز از ایشان به ما نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: شخصیت ممتاز حضرت خدیجه (س) الگویی شد برای بانوان در سطح جهان اسلام، از جمله این بانوان می‌توان به بانو گوهرشاد بیگم اشاره کرد که این ایام مصادف با پانصد و هشتاد و دومین سال رحلت ایشان است.

وی عنوان کرد: این بانوی بزرگوار به تأسی از حضرت خدیجه(س) نیز دارای خود را در راه اسلام و برای گسترش اسلام وقف کرد.احمدزاده اضافه کرد: امروز تمامی خدماتی که در جامع گوهرشاد ارائه می‌شود از محل برکات موقوفاتی است که بانو گوهرشاد وقف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha