شهیدی که تمام حقوقش را خرج مستمندان می‎کرد + فیلم
کد خبر: 4052295
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳

شهیدی که تمام حقوقش را خرج مستمندان می‎کرد + فیلم

برنامه‌ «روایت عاشقی» در سحرگاه بیست‌وسومین روز از ماه مبارک رمضان به روایت زندگی شهید پرویز عرب از زبان مادر این شهید والامقام پرداخت.

شهید پرویز عرببه گزارش ایکنا از لرستان، بسیج رسانه استان لرستان به‌مناسبت ماه مبارک رمضان اقدام به اجرای برنامه‌ای تحت عنوان «روایت عاشقی» با موضوع شهدای استان لرستان و کشور کرده است.

در این برنامه که با همکاری کمیته شاهد و ایثارگر کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان، بسیج رسانه لرستان و محسن مرادی، فیلمساز و کارگردان دفاع مقدس لرستانی تهیه شده است، هر سحر از ماه مبارک رمضان یک شهید از شهدای دوران دفاع مقدس در قالب بیان خاطراتی از زبان والدین و خانواده شهدا معرفی می‎‏شود که در سحرگاه بیست‌وسومین روز از ماه مبارک رمضان روایتی از زندگی شهید پرویز عرب نقل شده است.

مادر شهید پرویز عرب در بیان خصوصیات شخصیتی فرزندش، گفت: پرویز وقتی در سپاه کار می‎کرد تمام حقوقی که می‌گرفت را خرج مستمندان و نیازمندان می‌کرد و گاهی اوقات به من می‎گفت هیچ پولی ندارم و من به او می‎گفتم پس حقوقت را چه‌کار می‎کنی و او می‎گفت: مادر ما لقمه نانی برای خوردن داریم ولی بعضی از مردم خیلی محتاج و نیازمند هستند، لذا من حقوقم را به آنها می‎دهم.

وی افزود: وقتی پرویز به مدرسه می‎رفت اگر لباس نویی برایش می‎خریدم قبل از اینکه آن را بپوشد آن را می‎شست و سعی می‎کرد آن را چروک کند سپس بپوشد و وقتی علت این کارش را جویا ‎شدم، گفت شاید همکلاسی‌هایم توان خرید لباس نداشته باشند.

این مادر شهید با بیان اینکه فرزندم پرویز راه خودش را انتخاب کرد و من خدا را شکر می‎کنم که او به آرزویش و راهی را که انتخاب کرده بود رسید، ادامه داد: پرویز همواره به من سفارش می‎کرد هر وقت فرد نیازمند و فقیری به منزل ما آمد اجازه ندهید دست خالی برگردد، لذا من هم همیشه به سفارش او عمل می‎کردم.

انتهای پیام
captcha