1740 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان خدمت‌رسانی می‌کنند
کد خبر: 4056514
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
فرمانده سپاه سلمان فارسی:

1740 گروه جهادی در سیستان و بلوچستان خدمت‌رسانی می‌کنند

فرمانده سپاه سلمان فارسی سیستان‌ و بلوچستان گفت: 1740 گروه جهادی در طول سال فعالیت دارند که از این تعداد 452 گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مردم محروم و نیازمند در قالب رزمایش جهادگران فاطمی در جهت رفع هم و غم مردم خدمت‌رسانی کردند.

سردار احمد شفائی فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستانسردار احمدشفائی، فرمانده سپاه سلمان استان سیستان‌ و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان گفت: مردم ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند، چرا که با حضور خود در عرصه‌های مختلف پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بسیاری را برای نظام و انقلاب اسلامی کسب کرده اند.

وی با اشاره به این مطلب که بسیج از بطن مردم شکل گرفته و در کنار مردم برای مردم ایفای نقش دارد، افزود: رسالت بسیج سازندگی اجرای ماموریت در عرصه‌های عمران، آبادانی، سازندگی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی، پزشکی، اشتغال‌آفرینی است که با عنایت خداوند متعال در این عرصه‌ها از بدو تاسیس تاکنون خوش درخشیده است.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از ابتدا شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون جزو پیشقراولان عرصه خدمت‌رسانی در شرایط سخت و بحرانی بوده است، ادامه داد: این قشر از بسیج در کنار کادر درمان از ابتدا شیوع این بیماری منحوس نقش موثر و ارزنده ای جهت کاهش و قطع زنجیره بیماری با حضور جهادگران بسیجی ایفا کرده است.

سردار شفائی با اشاره با این مطلب که تعداد 1740 گروه جهادی در طول سال در استان فعال هستند که از این تعداد 452 گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مردم خدمت‌رسانی کردند ادامه داد: امروز این جهادگران با حضور در رزمایش استانی جهادگران فاطمی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج سازندگی در 19 نقطه از استان پهناور سیستان و بلوچستان اجرا شد که در این رزمایش جهادگران بسیجی خواهر و برادر بار دیگر اثبات کردند که بسیج در هر میدان و مکانی که انقلاب و مردم به حضورش نیاز داشته باشد خالصانه و با جان و دل پای کار است تا از مشکلات و آلام مردم دردکشیده و نیازمند بکاهد.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به این مطلب که بسیج سازندگی توانست از بدو تاسیس تا به امروز منشأ خیرات و برکات ویژه‌ای در استان باشد، تصریح کرد: بسیجیان متعهد، مومن و انقلابی در قالب گروههای جهادی در عرصه های مختلف به فرمان ولی خودشان، به فرمان امام جامعه نقش آفرینی ویژه داشتند که پیوسته تلاش و مجاهدت و فداکاری کردن و در این مسیر شهدایی را نیز تقدیم انقلاب کردند تا کم‌کاری‌های برخی از مدیران و مسئولان کشور را پوشش دهند.

وی با تاکید بر این مطلب که در استان با وجود همه اقدامات خوبی که در طول انقلاب اسلامی صورت گرفته است اما به جهت عقب ماندگی های تاریخی هنوز مشکلات عدیده‌ای داریم، افزود: 44 درصد جمعیت ساکن شهر زاهدان، حاشیه نشین هستند و در بسیاری از شهرهای شمال استان در منطقه سیستان به همین تعداد افراد از رنج فقر و مسائل متعدد مشکلاتی دارند که پیوسته نگرانشان هستیم.

این مسئول گفت: برادران و خواهران در بسیج به ویژه گروه‌های جهادی در هیچ مقطعی از ایام سال آرام ننشستند و در هر عرصه ای که مردم نیاز داشتند جهادگران ورود کنند، با همه ظرفیت آمادگی خود را جهت حضور در میدان و انجام خدمت بی منت اعلام کردند.

سردار شفائی با اشاره به این مطلب که اگر  حضور هدفمند و اثرگذار، ایثارگری خواهران و برادران بسیجی در شرایط سخت کرونایی نبود، معلوم نبود چه اتفاقی رخ می‌داد اما این جهادگران جانشان را در این شرایط کف دست گذاشتند و بر همه موضوعاتی که می‌توانست سلامت مردم را ضمانت کند پای کار آمدند و ایثارگری کردند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: جهادگران بسیجی با حضورشان در مراکز درمانی و در قالب گروه‌های سلامت و نظارتی و در حوزه محرومیت‌زدایی اقدامات موثری در جهت خدمت به مردم ارائه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: 1740 گروه جهادی در سطح استان در طول سال به ویژه هفته بسیج سازندگی خدمات شایانی به مردم ارائه کردند که همه مسئولان باید پیوسته در جهت هم و غم مردم تلاش کنند.

سردار شفائی با تاکید بر این مطلب که امروز جوانان با بصیرت و هماهنگ با نظام اسلامی داریم که باید شکرگزار و قدردان این نعمت باشیم، ادامه داد: قدردانی از این نعمت الهی حمایت است و شکرگزاری از نعمت های بزرگ خداوند به ویژه این نعمت بی بدیل توجه است تا بفهمیم و متوجه باشیم که این جوانان جهادگر با همه وجودشان با علاقه‌مندی، پرانگیزه با شور و شعور کامل در جهت رفع مسائل یا کاهش مسائل مجاهدت می‌کنند.

این مسئول در پایان تصریح کرد: امیدواریم خداوند به همه ما توقیق دهد که هم قدردان باشیم و هم با همه ظرفیت خود این گروه‌ها را حمایت کنیم، چرا که محرومیت امروز در برخی از شهرهای استان و زاهدان زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست و باید همت کنیم از ظرفیت های بی‌بدیل استان در جهت حل مسائل مردم بهره‌مند شویم که روزی استان بتواند مشکلات سایر نقاط جهان اسلام را رفع کند، همه مردم ما در یک جایگاه شایسته و بایسته قرار گیرند اما این مهم جز با انسجام، وحدت، همدلی و هماهنگی عملی نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha