شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسزایی در توسعه کشور دارند
کد خبر: 4057200
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵

شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بسزایی در توسعه کشور دارند

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش‌های استان را به دست آورده‌ایم.

دانشگاه سیستان و بلوچستانبه‌ گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، محمد خلیلی‌فر، دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین در حاشیه بازدید مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای روستایی و شرکت‌های دانش بنیان گفت: نمایشگاه تخصصی و دستاوردهای بومی منطقه جنوب شرق از 24 تا 27 اردیبهشت در دانشگاه سیستان و بلوچستان در معرض بازدید عموم قرار دارد.

وی افزود: این نمایشگاه به صورت تلفیقی هم به صورت غرفه‌های نمایشگاهی در قسمت فن بازارها و هم پنل‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف برپا شده است.

خلیلی‌فر ادامه داد: اقتصاد مردمی، نوآوری اجتماعی، الگوی کشت و فضای سبز شهری، ترویج فرهنگ دهستان خلاق، کارآفرینی روستایی و روستاهای هوشمند، محصولات دانش بنیان و قابلیت تجاری سازی، توسعه صنعت گردشگری، توسعه الگوی مهارت آموزی و کارآفرینی از جمله موضوعات این نمایشگاه است.

این مسئول بیان کرد: استفاده از ظرفیت تولیدات محصولات دانش بنیان و فناور در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر از جمله خورشید یکی از اولویت‌های به نمایش گذاشتن توانمندی شرکت‌های دانش بنیان است.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: این نمایشگاه برای دومین بار است که دایر می‌شود، اولین نمایشگاه تشریح دستاوردهای بومی محلی و دانش بنیان در دانشگاه زابل تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری لازم است همه دستگاه‌ها و اقشار در تبیین توانمندی‌ها و رفع ضعف‌های استان در بخش‌های مختلف وارد عمل شوند.

خلیلی‌فر با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت سه روز در محل دانشگاه سیستان و بلوچستان دایر است، گفت: روز نخست این همایش دهیاران و فعالان روستایی مخاطب همایش و نمایشگاه هستند، روز دوم فرمانداران و فعالان شهری مخاطب هستند که به تشریح ظرفیت‌ها و نقاط ضعف حوزه کاری خود بپردازند.

وی گفت: روز آخر جمع بندی و بررسی چالش‌های موجود است و ظرفیت‌ها و قسمت‌هایی که باید روی آنها سرمایه گذاری کنیم تا علم پژوهشگران و فعالان حوزه این در خدمت جامعه قرار بگیرد.

دبیر اجرایی همایش جهاد تبیین افزود: قطعا این شرکت‌ها نقش بسزایی در توسعه استان و کشور ایجاد می کنند و سرمایه‌های ارزشمندی هستند که دانش را به نیاز بازار تبدیل و آن را با برند سازی به روز کرده اند.

وی گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توسعه استان استفاده کنیم، کلید برون رفت از چالش های استان را به دست آورده ایم.

خلیلی فر بیان کرد: در پایان همایش با هدف بازاریابی و کمک به شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری با دانشگاه سیستان و بلوچستان منعقد خواهد شد.

انتهای پیام
captcha