یادواره شهدا شهرستان چابهار برگزار شد
کد خبر: 4059806
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

یادواره شهدا شهرستان چابهار برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان و آینده سازان انقلاب و تکریم از خانواده معظم شهدا یادواره شهدا در شهرستان چابهار شامگاه، چهارم خردادماه برگزار شد.

سردار کرمی فرانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشوربه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به مناسبت گرامیداشت عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر و هفته مقاومت یادواره شهدا با مشارکت حوزه ادارات شهید رجایی و معاونت فرهنگی سپاه شهرستان چابهار با حضور ائمه‌جمعه، خانواده معظم شهدا، مسئولان، مدیران، رؤسای ادارات و کارمندان بسیجی شامگاه، 4 خرداد در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان برگزار شد.

سردار محمدکرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در این مراسم ضمن گرامیداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس درباره اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و جنگ نرم دشمن مطالبی را بیان کرد و افزود: آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و حزب بعث عراق بود، که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران(به فرماندهی شهید علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی(به فرماندهی محسن رضایی و حاج احمد متوسلیان) انجام شد.

وی افزود: بعد از این نبرد، خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال توسط نیروهای بعثی، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ به‌وسیله دلاورمردان ایران‌زمین بازپس گرفته شد.

سردار کرمی تصریح کرد: این فتح، بازتاب جهانی داشت و صدام با از دست دادن خرمشهر، از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد.

این مسئول ادامه داد: امروز شهادت طلبی در کشورهای مختلف مسلمان گسترش یافته و الگویشان همین سوم خرداد است و ما وظیفه داریم یاد و خاطره شهدا را که جانشان را برای حفظ نظام دین و انقلاب در دست گرفته‌اند گرامی بداریم.

گفتنی است در پایان به همت پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات از خانواده معظم شهدا تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha