دوره تربیت مربی حفظ قرآن در مروست آغاز شد
کد خبر: 4061736
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

دوره تربیت مربی حفظ قرآن در مروست آغاز شد

در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، دوره «تربیت مربی حفظ قرآن کریم» در شهرستان مروست آغاز شد.

 افتتاح دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم در مروستبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، 12 خردادماه در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم که با حمایت این نهاد و به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت منتظران اباصالح مروست برگزار می‌شود، اظهار کرد: بحمدالله نگاه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم این است که برنامه‌های قرآنی باید در تمامی برنامه‌ها جاری شود و صرف این که تعداد محدودی فعالیت در زمینه حفظ و تلاوت قرآن باشد به این شکل نیست و تمامی واحدها و بخش‌ها باید مبتنی بر مبانی قرآن و عترت (ع) پایه گذاری شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: قرآن و عترت دو بالی است که سوق دهنده جامعه اسلامی به سمت تعالی است و وظیفه ما است که در هر جایگاهی این دو بال را تقویت کنیم و راهی به جز قرآن و عترت برای رشد و تعالی و سعادت مردم نداریم.

عابدی بیان کرد: خوشحال هستیم که در ابتدای فعالیت، اولویت را با مجموعه قرآنی شروع کردیم چراکه معتقد هستم بسیاری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با فعالیت‌های قرآنی قابل پیشگیری است.

وی گفت: اگر فعالیت‌های قرآن محور را از سنین کودکی و دوره‌های مختلف شروع کنیم و توسعه دهیم در آینده شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: طرح تربیت مربی حفظ در مروست به عنوان یکی از طرح‌هایی است که مورد حمایت این اداره کل قرار گرفته است و ظرفیت‌های ایمانی و مذهبی خوبی در این شهرستان است که امیدواریم با حمایت‌ها، این مؤسسات قرآنی و حرفه ای گسترش و تکثیر پیدا کند.

عابدی با اظهار تاسف از خروج ظرفیت‌های بومی همچون استاد شایق از استان گفت: امیدواریم بتوانیم این سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی را در استان نگه داشته و از آنها برای استان استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha