ضرورت مواظبت از هویت انقلاب
کد خبر: 4063232
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

ضرورت مواظبت از هویت انقلاب

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید مواظب هویت انقلاب باشیم زیرا دشمن به دنبال ضربه زدن به این هویت است، گفت: اندیشه و راه امام به ویژه برای نسل‌هایی که امام را ندیدند و فقط در نوشته‌ها و گفتارها امام را می شناسند باید پررنگ شود زیرا دشمن در تلاش است نام امام را کم رنگ کند.

حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۰ خردادماه و در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی دوای دردهای روحی و روانی است و کبر، غرور، حسادت و... را از بین می‌برد و پاک کننده پلیدی‌های روح است.

وی با تاکید بر اینکه باید مواظب باشیم تا در محضر خداوند گناه نکنیم در خصوص ایمان و عمل صالح گفت: ایمان و عمل صالح از هم جدایی ناپذیرند و در قرآن ارکانی برای آن‌ها وجود دارد. باید مردم را فقط به خدا فراخواند انبیا الهی در عمر خود، خود را فدایی راه خدا کردند و در این راه مرارت‌ها و سختی‌ها را تحمل کردند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه هرکسی که عمل نیک انجام داد و مردم را به خدا فراخواند و در این راه سختی‌ها را تحمل کرد، کسی است که ایمان و عمل صالح را باهم دارد، ادامه داد: ایمان سبب رسیدن به عمل صالح می‌شود و عمل صالح با دسترسی به ایمان تحقق پیدا می‌کند. و بر اساس سخن امام علی(ع) اینگونه نیست که علم و تکنولوژی، جامعه را نجات بدهد بلکه آبادنی علم نیز با ایمان است و علم به تنهایی به بشر خدمت نمی‌کند و حتی به ضرر خدمت بشریت است مانند سلاح‌های کشتار که ساخته شده است؛ پس توصیه به ایمان و عمل صالح در آیات و روایات به نفع خودمان است.
 
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت حادثه قطار یزد مشهد و تبریک میلاد امام رضا(ع) گفت: زندگی امام رضا(ع) از زوایای مختلف قابل الگوبرداری است که یکی از آن‌ها توجه به مردم، مردم‌داری و دلسوزی برای توده‌های مردم است به طوری که حضرت لقب امام رئوف را گرفتند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود: مبارزه با جباران و زیر بار ظلم نرفتن است یکی دیگر از زوایای زندگی امام رضا(ع) است که با وجود اینکه در مرکز حکومت بود اجازه کوچکترین سواستفاده‌ای را به جباران نمی‌دهد. به حدی حضور ایشان در مرکز حکومت و مبارزه کردن جدی است که حاکمیت وقت توان تحمل امام رئوف را ندارد و به همین دلیل نقشه شهادت امام در دستور کار قرار می گیرد.

وی افزود: مطلب دیگر توجه به رهبری و امامت جامعه است که امام رضا(ع) همه همت را صرف این کرد که هم امامت و هم امام جامعه را به مردم بشناساند و شاهد بر این مدعا حدیث مشهور حضرت در نیشابور(حدیث سلسله‌الذهب) است که هم به مردم فهماند جایگاه امامت رفیع است و باید مورد توجه باشد و حکومت‌هایی که علی‌الظاهر در حاکمیت هستند در جایگاه امام جامعه نیستند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه این روایت در دروان بعد از امام نیز امامت و مصداق امامت را برای مردم به خوبی بیان کرد، گفت: گاهی به امام رضا(ع) که مایه افتخار عالم اسلام و ایرانیان است از سوی دشمنان و هوی‌پرستان در قالب‌های مختلف به اسم فیلم، هنر و... هتک حرمت صورت می‌گیرد که مربوط به امروز و دیروز نیست و در طول تاریخ با کمال تأسف دشمنان و هوی پرستان هر وقت فرصتی پیدا کردند به ساحت مقدس ائمه و انبیا هتک حرمت کردند و این بیداری و آگاهی مردم را می‌رساند که با بصیرت کامل با حرکت‌های مشکوک برخورد کنند و ناظران امر که در امور مختلف نظارت دارند باید مراقبت و مواظبت جدی داشته باشند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سخنان حکیمانه، پرمغز و راهبردی مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل گفت: با توجه به سخنان معظم‌له امام به عنوان روح انقلاب اسلامی است زیرا این انقلاب برخاسته از اندیشه‌های ناب اسلامی امام عظیم‌الشأن است و مقام معظم رهبری به خوبی نشان دادند که متد امام در گام دوم فرا روی ما است و باید خط و مشی امام در دستور کار نسل جدید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نقشه فراروی ما را با استفاده از مکتب امام در ابعاد مختلف بیان کردند و باز کردن ابعاد شخصیت امام پیام‌های فراوانی به همراه داشت گفت: باید مواظب هویت انقلاب باشیم زیرا دشمن به دنبال ضربه زدن به این هویت است.

امام جمعه کرمان افزود: چند مطلب در هویت انقلاب برجسته است و دشمن دنبال این است آن را از ما بگیرد. اولین بحث نام امام است که باید هر روز در جامعه پررنگ شود؛ خط، مکتب، اندیشه و راه امام به ویژه برای نسل‌هایی که امام را ندیدند و فقط در نوشته‌ها و گفتارها امام را می شناسند باید پررنگ شود زیرا دشمن در تلاش است نام امام را کم رنگ کند.

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی با سبک زندگی غربی در جامعه از دیگر بحث‌هایی است که در هویت‌زدایی انقلاب تأثیر جدی دارد، گفت: بد‌حجابی، توجه به مسائل بی‌ارزش، القای بن بست بودن کشور و ناامیدی بخشی از توجه به سبک زندگی غربی و هویت‌زدایی انقلاب است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه کسانی که مدعی انقلابی هستند باید خود را با امام جامعه تطبیق دهند، خطاب به فعالان سیاسی، اجتماعی و انقلابی گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمایشی دارند گفتار و رفتار خود را با آن تطبیق بدهید و ضمن رصد دیگران باید بیشتر به خودمان بپردازیم تا ضعف‌ها و ایرادهای خود را بهتر بشناسیم.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولان امر در این شرایط حساس کشور مراقب قیمت‌ها در کف بازار باشند. گاهی اوقات شاهد چند نرخی بودن در بازار هستیم که نظارت و تعزیرات باید جدی‌تر ورود کند و از دادستان و مدعی‌العموم کرمان که وارد میدان شدند تشکر می‌کنم.

 

انتهای پیام
captcha