موسیقی در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی؛ هنری تعالی‌گرا، شورآفرین و تمدن‌ساز
کد خبر: 4070941
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

موسیقی در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی؛ هنری تعالی‌گرا، شورآفرین و تمدن‌ساز

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به پیوند هنر با تمام حوزه‌ها، گفت: موسیقی در آیین و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما، می‌تواند هنری تعالی‌گرا، شورآفرین و تمدن‌ساز باشد.

میلاد عرفان‌پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، میلاد عرفان‌پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور شامگاه گذشته، 23 تیرماه در آیین افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی «دف‌ نوای رحمت» اظهار کرد: موسیقی در آیین و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما، می‌تواند هنری تعالی‌گرا، شورآفرین و تمدن‌ساز باشد.

وی افزود: هنر موسیقی اگر در مسیر اصیل، صحیح و علمی خودش قرار گیرد، نجات‌دهنده جوامع از انواع افراط‌ها و گیر و گرفت‌های رایج و متداول جوامع خواهد بود.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری کشور با اشاره به پیوند هنر با تمام حوزه‌ها، بیان کرد: شعر و موسیقی از سال‌های بی‌شماری که از زیست مردم در این پهنه وسیع گذشته، میراث‌دار فرهنگ ایرانی و اسلامی ما بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خوشحالیم از اینکه حوزه هنری کردستان در سالیان گذشته علمی را در این استان به نام موسیقی اصیل و علمی، به نام دف و رحمت و وحدت برافراشته‌اند، افزود: جشنواره دف نوای رحمت امروز صرفا یک رویداد هنری معمول و متداول نیست بلکه به یکی از آیین‌های هنری جاافتاده و تثبیت شده در کشور و در این دیار تبدیل شده است.

عرفانی‌پور با اعلام اینکه در این جشنواره بسیاری از هنرمندان پیشکسوت، شاخص، اثرگذار و بسیاری از گروه‌های جوان از سراسر کشور و کشورهای دیگر در آن حضور پیدا کرده‌اند، گفت: جشنواره دف نوای رحمت به محل همگرایی همه اقوام و مذاهب و محل وحدت است.

وی صدای ملکوتی این ساز عرفانی را زمینه‌ساز هم‌صدایی مردم شده و این سرمایه کمی برای حوزه هنری نیست، اظهار کرد: در این رویداد عظیم که کم‌کم در جهان شناخته شده است ما شاهد رویش و آفرینش آثاری از نوع آثار اصیل، تعالی‌گرا و شورآفرین هستیم که جامعه ما به آن نیاز دارد و آمیخته با زیست مردم و دردها و آرمان‌های مردم است.

عرفان‌پور در پایان یادآور شد: امروز جشنواره دف نوای رحمت محوری برای اجتماع قلوب و نزدیکی دل‌ها شده و یک رویداد اجتماعی بانشاط حول محور هنر و هنر اصیل است.

انتهای پیام
captcha