نقش آموزش‎های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی کشور
کد خبر: 4074074
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

نقش آموزش‎های فنی و حرفه‌ای در توسعه اقتصادی کشور

سرهنگ سارانی فرمانده سپاه چابهار گفت: نقش و اهمیت آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای در توسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه‌‏یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، شناخته شده است، بسیاری از کشور‌ها برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به‌‏عنوان پیش‏‌زمینه و اولین گام، اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه‌‏ای خود و سرمایه‌‏گذاری در آن می‌‏‌کنند.

نمایشگاه چابهاربه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی، فرمانده سپاه شهرستانی چابهار صبح امروز در بازدید از نمایشگاه کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای چابهار گفت: نقش و اهمیت آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای در توسعه اقتصادی نزد کشورهای توسعه‌‏یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه، شناخته شده است؛ به‌‏گونه‌‏ای‌‏که بسیاری از کشور‌ها برای ایجاد تحول در توسعه اقتصادی به‌‏عنوان پیش‏‌زمینه و اولین گام، اقدام به اصلاح نظام آموزش فنی و حرفه‌‏ای خود و سرمایه‌‏گذاری در آن می‌‏‌نمایند.

وی ادامه داد: هیچ ملتی نمی‌‌‏تواند اثر تکنولوژی را در جهان امروز انکار کند. درحقیقت، پیشرفت‌‏های پرشتاب در همه رشته‌‏های فنی و صنعتی در دهه‌‏های اخیر، خطوط اساسی تمدن کنونی را تعیین کرده است.

فرمانده سپاه چابهار ادامه داد: آموزش فنی و حرفه‌‏ای باید بخش مکمل نظام آموزشی همه‌‏جانبه باشد، و به این سبب باید به محتوای فرهنگی آن توجه کافی بشود.

سارانی بیان داشت: شاید بنیادی‌‏‌ترین مانع در راه گسترش آموزش در برخی از کشورهای در حال رشد، همان‌‏گونه که در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز چنین است، وجود نگرش منفی بسیاری از افراد نسبت به آموزش است.

سرهنگ سارانی در پایان گفت: نمی‌‌‏توان نگرش‌‌ها را یک‌‌شبه دگرگون کرد، اما با آموزش فنی به‌‏عنوان عنصر مکمل نظام آموزشی و با آگاه‌‏سازی مردم نسبت به امکاناتی که آموزش فنی و حرفه‌‏ای در اختیار افراد قرار می‌‌‏دهد، تغییر نگرش‌‏‌ها خیلی سریع انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha