ثبت روستای سوها نمین به عنوان روستای قرآنی کشوری
کد خبر: 4083836
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

ثبت روستای سوها نمین به عنوان روستای قرآنی کشوری

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از حفاظ روستای سوها نمین و شهدای نیارق در نظر گرفته شده که تاریخ برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش بر این است تا ثبت روستای سوها به عنوان روستای قرآنی کشوری محقق شود.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۱۵ شهریورماه، در جریان سفر به استان اردبیل از روستای «سوها» از توابع شهرستان نمین بازدید و اظهار کرد: پیرو پیگیری دستورات وزیر فرهنگ و ارشاد در حال حاضر معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری موضوع در روستا حاضر شده تا از نزدیک در جریان شرایط و موضوع قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته می‌توان به بیمه حفاظ قرآنی روستای سوها نمین، ایجاد تسهیلات برای پیگیری احداث دارالقرآن در این روستا، مسقف کردن مزار شهدای روستای نیارق و تجلیل از حفاظ و خادمان و مانوسان قرآن اشاره کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از حفاظ روستای سوها نمین و شهدای نیارق در نظر گرفته شده که تاریخ برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده تلاش بر این است تا ثبت روستای سوها به عنوان روستای قرآنی کشوری محقق شود.

بحرالعلومی تصریح کرد: متاسفانه در ثبت روستای سوها غفلت‌های زیادی انجام یافته که با تلاش‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده این روستا نیز در ردیف روستاهای قرآنی کشوری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha