نام آیت‌الله طالقانی برای همیشه ماندگار است
کد خبر: 4084137
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱

نام آیت‌الله طالقانی برای همیشه ماندگار است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی از شخصیت آیت‌الله طالقانی به نیکی یاد می‌شود و نام ایشان برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از البرز، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور روز پنجشنبه، 17 شهریور درحاشیه مراسم گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله طالقانی که در شهرستان طالقان برگزار شد، درجمع خبرنگاران اظهارکرد: آیت‌الله طالقانی انسان مبارز و تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی و در کنار امام(ره ) بود و نقش بسیار مهمی را در عرصه‌های مختلف برای پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

وی افزود: این عالم وارسته در هدایت مردم، روشنگری و در جذب طبقه دانشگاهی، اساتید بسیار موثر بود ضمن آنکه انسانی با صداقت و معنویت بود که ویژگی‌های یک انسان وارسته را داشت و ارادت ایشان در تواضع به حضرت امام(ره) مشهود است.

حسینی یادآورشد: اکنون بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی از این شخصیت وارسته به نیکی یاد می‌شود و نام آیت‌الله طالقانی برای همیشه در تاریخ ماندگار است؛ این شخصیت برای مردم طالقان مانند شخصیت‌های دیگر از جمله جلال آل احمد افتخار است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: شخصیت انقلابی آیت‌الله طالقانی چنان بارز بود که امام(ره) وی را به عنوان اولین امام جمعه تهران انتخاب کرده و اولین نماز جمعه تهران به امامت ایشان برگزار شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وی منش و موضع سیاسی خود را در خطبه‌های سیاسی مشخص کرده و فرمود، سخن و راه من جز سخن و راه امام نیست و اینگونه جلوی افرادی که قصد سوء استفاده‌های سیاسی داشتند را گرفته شد.

این مسئول ابراز کرد: مردم باید با شخصیت آیت‌الله طالقانی به عنوان یک الگو که از مفاخر استان البرز است آشنا شده و خصوصیات اخلاقی ایشان را راهنمای خویش قرار دهند.

مرحوم آیت‌الله طالقانی پس از سال‌ها مجاهدت در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۵۸ به ملکوت‌اعلی پیوست.

انتهای پیام
captcha