مدرسه قرارگاه تحول و معلم عامل تحول است
کد خبر: 4093306
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

مدرسه قرارگاه تحول و معلم عامل تحول است

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مدرسه قرارگاه تحول و معلم عامل تحول است، گفت: اگر معلم اصلاح شود همه چیز اصلاح می‌شود چرا که اساس هر شر، جهل و اساس هر بدبختی، نادانی است.

رضا مراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشوربه گزارش ایکنا از یزد، رضا مرادصحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، 28 مهرماه در اولین همایش دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه یزد در حال برگزاری است، گفت: شما می‌توانید امیدآفرینی فرهنگ مهدوی را در این برهه از زمان حساس کشور زنده کنید.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امیدآفرینان و امید ایران هستند به نقش معلم در تمدن‌سازی اشاره کرد و گفت: اگر معلم اصلاح شود همه چیز اصلاح می‌شود چراکه اساس هر شر، جهل و اساس هر بدبختی، نادانی است و این معلمان هستند که این دو معضل را از بین می‌برند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه امروز در اطراف ما اتفاق می‌افتد ناشی از جهل است و مبارزه کننده با جهل، معلم است، دانشگاه فرهنگیان مأموریت دارد به تربیت معلمان نیک بپردازد، معلمی که وقتی بسم الله الرحمن الرحیم را به دانش‌آموز یاد می‌دهد خودش، پدر و مادر خودش و والدین دانش‌آموز آمرزیده می‌شوند.

وی ادامه داد: تربیت این چنین معلم‌هایی وظیفه دانشگاه فرهنگیان است، دانشگاهی که سالانه ۲۵ هزار معلم به آموزش و پرورش تقدیم می‌کند و وظیفه ما این است که اگر می‌توانیم ۵۰ هزار معلم را در طول سال برای آموزش و پرورش تأمین کنیم تا از معلم جدید بی‌نیاز شویم.

معلم سرحلقه تحول است

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: معلم سرحلقه تحول است بنابراین اگر معلم اصلاح شود همه‌چیز اصلاح می‌شود، مدرسه قرارگاه تحول و معلم عامل تحول است، کودکی و این دوران، دوره تربیت تمام ساحتی و همه‌جانبه است و معلم و محیط کلاس تربیت واقعی است. اگر معلم ما در تراز انقلاب اسلامی باشد طبق بیان رهبر انقلاب، معلم مطلوب و سازنده آینده باشد، اگر هویت داشته باشد و هویت بدهد، مقاوم باشد و مقاوم تربیت کند قطعاً کشور ما شکوفا خواهد شد و در امر زمینه‌سازی ظهور حضرت تسریع خواهد شد.

وی با معرفی کتاب آینده قدرت از جوزف اس‌نای گفت: در این کتاب مطلبی آمده است و در آن تحلیل‌هایی از این که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد ارائه می‌شود. در این کتاب ابتدا در مورد قدرت نکاتی مطرح می‌کند و سپس به قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی و در فصل پنجم به نظریه قدرت نرم خود می‌پردازد و در فصل‌های ۶، ۷، ۸، ۹ کشورهای برزیل، روسیه، هند و چین را تحلیل می‌کند.

صحرایی بیان کرد: در این کتاب بیان می‌کند که در سال ۲۰۳۰ هیچ چیزی به نام ابر قدرت در دنیا وجود ندارد لازم به ذکر است که این مطلب را مقام معظم رهبری در سال ۲۰۱۱ مطرح کردند که الان ابرقدرتی در دنیا وجود ندارد.

ادبیات مهدوی بین دانشجویان توسعه یابد

وی بیان کرد: نویسنده که خود مشاور امنیت ملی آمریکا بوده است تحلیل‌هایی را بیان می‌کند و نسبت کشورها را با خود بیان می‌کند، انصافاً تحلیل‌های خواندنی و آموختنی دارد، در این کتاب هیچ عنوانی یا فصلی به نام ایران نیست اما در درون این کتاب ۲۱ بار نام ایران برده می‌شود و ایران را تهدید می‌کند اما در هر ۲۱ بار از یک چیزی می‌ترسد و آن فرهنگ و تمدن ایران است.

صحرایی افزود: نویسنده کشورش را قدرت نظامی برتر می‌داند و بیان می‌کند که به لحاظ اقتصادی و نظامی نمی‌ترسد اما می‌گوید ما از فرهنگ و تمدن ایران می‌ترسیم، به این دلیل که در ایران زمینه اتفاق بزرگ وجود دارد. شما به عنوان دبیران کانون‌های مهدویت این موضوع را باور می‌کنید اما بسیاری از دانشجویان باور نمی‌کنند که اسرائیل خودش باور دارد که ۲۵ سال دیگر واقعاً نیست و هر روز از این مسئله می‌ترسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: زمینه این اتفاق بزرگ دو امر مهم یعنی انسجام مردم و نقش جوانان در کشور ما است، دشمنان تاکنون نتوانستند عامل این انسجام را تشخیص دهند اما دلیل اصلی انسجام همین چیزی است که ما را دور هم جمع کرده و آن مهدویت است که باید عامل مهدویت را تا می‌توانیم رشد دهیم.

صحرایی در پایان گفت: هر انسجامی به تعدادی گره انسجامی نیاز دارد، چراکه انسجام یک مفهوم است که تعدادی گره می‌خواهد تا این مفهوم‌ها کنار هم وصل شوند و انسجام شکل گیرد، کانون‌های مهدویت گره انسجام جامعه دانشجویی به ادبیات مهدوی است.

انتهای پیام
captcha