جلسه توجیهی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» برگزار شد
کد خبر: 4097613
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
در آستانه سفر رئیس‌جمهور به یزد

جلسه توجیهی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» برگزار شد

جلسه توجیهی طرح «۴۰۰۰ شهید ۴۰۰۰ حافظ» ویژه مؤسسات قرآنی استان یزد در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهور به این استان برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی طرح «4000 شهید 4000 حافظ» ویژه مؤسسات قرآنیبه گزارش ایکنا از یزد، جلسه توجیهی طرح «4000 شهید 4000 حافظ» ویژه مؤسسات قرآنی استان یزد، شامگاه یکشنبه، 15 آبان و در آستانه دومین سفر رئیس‌جمهور به یزد برگزار شد.

مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار یزد در این نشست اجرای این طرح را حرکت بزرگ فرهنگی قرآنی در سطح استان و حتی کشور دانست و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم فرمایش رهبر انقلاب در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه سهم استان یزد بین 100 تا 150 هزار نفر است و با اجرای طرح تربیت چهار هزار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید استان با حمایت و تأکید استاندار محترم حرکتی نو در عرصه قرآنی کشور به وجود آید و یزد بتواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

تقوایی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: با توجه به اینکه این سفر، سفر پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده لذا رونمایی از این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن به عنوان ابر پروژه فرهنگی، به دست رئیس‌جمهور می‌تواند اقدام بزرگی برای استان باشد. با اجرای این طرح شاهد ایجاد موج حفظ قرآن کریم همراه با تدبر در قرآن کریم در سطح کشور باشیم و منشأ خیر و برکات در سطح جامعه باشد.

اجرای بهتر طرح همت مؤسسات را می‌طلبد

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد نیز در این نشست گفت: لوگوی این طرح آماده شده و قرار است توسط مؤسسات قرآنی اجرایی شود و اگر دیگر تشکل‌های قرآنی اعم از خانه قرآن‌ها، دارالقرآن‌ها و ... قصد مشارکت را دارند، با ساز و کارهایی تعریف شده امکان همکاری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای هر چه بهتر این طرح همت مؤسسات را می‌طلبد، گفت: خوشبختانه مؤسسات قرآنی استان از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند و امیدواریم بتوانیم این توانمندی‌های را به نمایش گذاشته و برای مسئولان بارز شود چرا که مؤسسات قرآنی استان یزد همواره حرفی برای گفتن دارند.

مطهریان گفت: این حرکت به عنوان ابرپروژه فرهنگی عمل‌محور است و صرفاً برای ارائه آمار مطرح نمی‌شود و بر اساس ضوابط تعریف شده در طول اجرای این طرح حافظ تربیت و در آزمون‌هایی شرکت و بر اساس آن هدایای نقدی را دریافت می‌کند. در قالب این طرح علاوه بر حمایت از مؤسسه، حافظان نیز مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد.

حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان یزد پایان این طرح را سال 1404 اعلام کرد و گفت: به همت مؤسسات و قرآنیان استان تا پایان این طرح بیش از چهار هزار حافظ قرآن کریم خواهیم داشت.

حمایت مالی از حافظان قرآن

روح‌الله مطهریان، دبیر اجرایی این طرح نیز در این نشست با اشاره به فرایند و زمان‌بندی اجرای این طرح گفت: فراخوان این طرح از تاریخ 15 الی 25 آبان به مؤسسات برای شرکت در این طرح اعلام و از طریق سایت نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کنند. از 26 آبان تا پنجم آذر کمیته نظارت بر اساس شاخص‌های اولیه، مؤسسات مجری را تعیین و تأیید می‌کند و بعد از تأیید نهایی و تعیین سهمیه مؤسسات مبنی بر تربیت حافظ، کارگاه توجیهی ویژه مؤسسات برگزار می‌شود و جزئیات ریز این طرح در این کارگاه‌ها که از 15 الی 17 آذرماه برنامه‌ریزی شده است ارائه خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه و دوره تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن کریم با حضور اساتید مجرب کشوری از تاریخ 20 الی 23 آذرماه در راستای دانش افزایی مربیان حفظ خبر داد و گفت: 30 آذر آغاز تبلیغات سراسری در سطح استان را خواهیم داشت که علاقه‌مندان به حفظ قرآن می‌توانند تا 30 دی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دبیر اجرایی طرح «4000 شهید 4000 حافظ قرآن» گفت: شروع آموزشی این طرح همزمان با دهه فجر در قالب همایش بزرگ قرآنی با حضور افراد مرتبط با این طرح رقم خواهد خورد.

روح الله مطهریان، دبیر اجرایی طرح 4000 شهید 4000 حافظ

مطهریان با اشاره به اینکه یکی از ملاک‌ها برای حفاظ حضور در کلاس‌ها خواهد بود و امکان حفظ بدون حضور در کلاس مؤسسات امکان‌پذیر نیست گفت: حافظان قرآن کریم که اکنون مشغول به حفظ هستند، نیز می‌توانند از جزء جاری در کلاس‌ها شرکت کنند، حافظان هر جز باید در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی از حمایت مالی برخوردار می‌شوند. حافظان کل قرآن کریم نیز به عنوان کارشناس پشتیبان در این طرح فعالیت خواهند داشت.

حسین قادری، عضو هیئت مدیره اتحادیه قرآنی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند تحول فرهنگی در سطح استان و کشور ایجاد کند، بر حضور هر چه بیشتر مؤسسات و همت آنان در اجرای این طرح تأکید کرد و نظارت، آموزش، ارزیابی و مالی را از کمیته‌های ایجاد شده در قالب اجرای این طرح بیان کرد.  

انتهای پیام
captcha