اجرای آموزش صحیح قرآن مسیر تفسیر برای کودکان را هموار می‌کند
کد خبر: 4102747
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) زاهدان:

اجرای آموزش صحیح قرآن مسیر تفسیر برای کودکان را هموار می‌کند

معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) زاهدان گفت: اگر حوزه آموزشی صحیحی برای نظام آموزش قرآن در کشور تعبیه شود و سازمان‌ها، دستگاه‌ها و مؤسسات با یکدیگر همکاری داشته باشند، راه تفسیر قرآن برای کودکان نیز هموار می‌شود.

حسن نوفرستی معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم الرضا (ع) سیستان و بلوچستانحسن نوفرستی، معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از با اشاره به اهمیت نقش مساجد در جامعه اسلامی، افزود: اهل ایمان باید محورهای اصلی رشد ایمان در انسان‌ها را بشناسند و ائمه جماعات مساجد در این زمینه نقش مؤثری می‌توانند ایفا کنند.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های قرآنی در مساجد تصریح کرد: ضروت دارد مساجد به قطب‌های قرآنی تبدیل شوند و علما نیز در سیره عملی و گفتار خود بر ترویج تلاوت و برپایی کرسی‌های قرآنی در مساجد همواره تأکید داشته باشند.
 
معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) زاهدان، ادامه داد: ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد باید تشکیل محافل قرآنی در مساجد را یکی از وظایف اصلی خود بدانند و به این صورت پس از مدتی مسجد به قطب قرآنی تبدیل خواهد شد.
 
نوفرستی با تأکید بر اثربخشی تأثیر گروه همسالان برای حضور بیشتر در فعالیت‌های قرآنی در مساجد افزود: اگر برنامه‌های قرآنی متنوع و جذاب برای نوجوان و جوان در مساجد برگزار شود، آنها همسالان خود را برای حضور در این مجالس تشویق خواهند کرد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که تفسیر برای کودکان باید چگونه انجام شود، گفت: همه وظایف نباید به عهده مساجد گذاشته شود و برخی وظایف را خانواده‌، مؤسسات قرآنی، آموزش و پرورش باید برعهده بگیرند و اگر حوزه آموزشی صحیحی برای نظام آموزش قرآن در کشور تعبیه شود و سازمان‌ها و دستگاه‌ها و مؤسسات با یکدیگر همکاری داشته باشند، تفسیر قرآن برای کودکان هم میسر می‌شود.
 
معاون اجرایی مجمع قرآنی خادم‌الرضا(ع) زاهدان در خصوص چگونگی تفسیر قرآن برای کودکان گفت: مباحث قرآنی را باید با زبان هنر و بازی‌ به کودکان منتقل کنیم تا به آنها علاقه‌مند شوند، در این صورت در آینده خودشان به‌دنبال قرآن خواهند رفت و قرآن را الگو قرار می‌دهند.
 
نوفرستی با بیان اینکه آموزش قرآن در مساجد باید توأم با تفسیر و تدبر باشد، گفت: عمدتاً مساجد برای تفسیر قرآن از روحانی دارای علم در جلسات تفسیر قرآن استفاده می‌کنند.
 
وی گفت: قرائت و تفسیر قرآن را با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به‌عنوان پشتیبان یکدیگر در مساجد برگزار کرد و لذا باید ظرفیت بزرگسال، نوجوان و جوان را در نظر گرفت، آیات و موضوعاتی را برای تفسیر در جلسات انتخاب کرد که درک آن برای همه ممکن و همچنین منطبق بر نیاز روز جامعه هم باشد.

 

انتهای پیام
captcha