جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4108310
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

جمع‌آوری ۲۱ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در هشت ماهه سال‌جاری ۲۱ میلیارد تومان زکات در قالب نقدی و غیرنقدی برای کمک به نیازمندان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری زکات

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 28 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد جمع‌آوری زکات مردمی است که از سال‌های گذشته برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه زکات یکی از شعائر بزرگ و فرایض دینی ما مسلمانان است که پس از نماز به آن سفارش زیاد شده است، افزود: تعهد زکات کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد در هشت ماهه سال جاری، ۱۱ میلیارد تومان بوده است که در این خصوص ۲۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان در قالب‌های مختلف زکات از جمله واجب، مستحب، فطریه و سایر موارد در سال‌جاری جمع‌آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه میزان زکات جمع‌آوری شده در استان نسبت به تعهدات، ۱۹۱ تحقق یافته، تصریح کرد: بیشتر زکات جمع‌آوری شده در استان در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و درصد کمتری نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

مبشری با بیان اینکه یک هزار و 28 روستا در استان شناسایی شده است، افزود: ۵۰۸ روستا مشمول زکات است که ۲۷۳ روستا زکات پرداخت کرده‌اند که این مهم به همت ۵۷۰ عامل افتخاری زکات، روحانیون و مبلغین زکات همکاری کننده با این نهاد، است.

وی با اشاره به اینکه زکات موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده نیازمندان باشد، گفت: امیدواریم که با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، جماعات، مبلغین و عاملان افتخاری زکات بتوانیم در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی برای کمک به نیازمندان انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha