قزوینی‌ها بیش از ۹ میلیارد در ۸ ماه صدقه دادند
کد خبر: 4109593
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

قزوینی‌ها بیش از ۹ میلیارد در ۸ ماه صدقه دادند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری مردم نیکوکار استان قزوین بیش از ۹ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده اند.

صدقه

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، همت امانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در سرفصل‌های مختلف کمک‌های مردمی را جمع آوری و به دست نیازمندان می‌رساند البته نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، هزینه کرد کمک‌های مردمی هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه است.

وی ادامه داد: کمک مردمی وجوه شرعی است که بالاتر از مسئولیت قانونی در برابر آن مسئولیت شرعی داریم از این رو همه کمک‌های مردمی از جمله صدقه در استان و صدقه هر منطقه در همان منطقه برای نیازمندان و محرومان صرف می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: طی هشت ماه نخست سال جاری مردم نیکوکار در زمینه‌های مختلف کمک‌های خود را اهدا کردند که بیش از ۱۵۴ میلیارد و ۶۶۴ میلیون تومان مشارکت مردمی در طرح‌های مختلف صدقه، زکات، اکرام محسنین، اکرام ایتام، کمک به تأمین جهیزیه محرومان، کمک به درمان نیازمندان، کمک به تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، مشارکت در طرح شوق زیارت (اعزام مددجویان به زیارت برای نخستین بار)، طرح احسان حسینی، طرح اطعام مهدوی، شورعاطفه‌ها و … بوده است.

وی افزود: از این میزان کمک مردمی بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان صدقه بوده که از ۱۱۸ هزار و ۵۶۸ صندوق در سطح معابر، صندوق‌های نصب شده در مراکز عمومی و صندوق‌های خانگی جمع آوری شده است ولی تلاش می‌کنیم با مردم را به پرداخت صدقه در بستر فضای غیرفیزیکی تشویق کنیم.

امانی خاطرنشان کرد: استفاده از درگاه‌های بانکی، دستگاه‌های کارتخوان، دستگاه‌های خودپرداز و کدهای پیامکی رویکردی است که نه تنها به شفافیت بلکه به سرعت در جمع آوری و هزینه کرد صدقه برای محرومان کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: از دیگر محاسن استفاده از روش‌های نوین پرداخت صدقه کاهش هزینه‌های اجرایی است چراکه نصب، نگهداری و تعمیر صندوق‌های صدقه هزینه‌هایی دارد که از محلی به جز کمک‌های مردمی تأمین می‌شود ولی استفاده از روش‌های جدید این هزینه‌ها را کاهش داده و مانع از از سرقت احتمالی وجوه مردمی می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره)، از طریق کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را به نیازمندان و محرومان در سرفصل‌های مختلف اهداء کنند.

انتهای پیام
captcha