اهانت نشریه فرانسوی نشان از درماندگی دشمن دارد
کد خبر: 4114308
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
امام جمعه زاهدان:

اهانت نشریه فرانسوی نشان از درماندگی دشمن دارد

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اهانت به مقام والای مرجعیت، ولایت‌فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی نشریه‌ فرانسوی نشان‌دهنده اوج درماندگی و دشمنی دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدان

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان زاهدان، 23 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان با بیان اینکه اقدام غیراخلاقی نشریه فرانسوی در هتک حرمت به مرجعیت دینی ایران به شدت محکوم است، گفت: امروز دین اسلام مدام در حال گسترش در جهان است و غربی‌ها بویژه دشمنان معنویت، از این موضوع هراس دارند و به مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: اهانت به مقام والای مرجعیت، ولایت‌فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی نشریه‌ فرانسوی نشان‌دهنده اوج درماندگی و دشمنی دشمنان نسبت به انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله محامی با اشاره به ویژگی‌های زن از منظر اسلام، با بیان این مطلب که جایگاه رفیع اسلام برای زن، منحصر به فرد است، افزود: اسلام حضرت زهرا(س)، حضرت مریم و آسیه همسر فرعون را به عنوان الگوهایی برای زنان معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآنی زن می‌تواند تا عالی‌ترین مراتب انسانیت رشد کند و به جامعه و خانواده خود رشد و تعالی دهد و بر همین اساس تمام صفاتی که برای رشد و اعتلای مرد مطرح است برای زنان نیز بیان می‌شود تا نشان دهد زن و مرد از نظر ارزش‌های الهی برابرند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: نگاه اسلام به زندگی بشریت، کمال و سعادت دنیوی و اخروی بوده و بر همین اساس یکی از فرامین مهم این دین مبین توجه به فلسفه حجاب و عفاف برای در امان ماندن از گناه و لغزش است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه اسلام بر خلاف غرب، جایگاه زن را والا و ارزشمند می‌داند و به همین منظور در قرآن کریم بر مصونیت زن از نگاه‌های نامحرم تاکید و توصیه‌های فراوان شده است، تصریح کرد: امروزه دنیای غرب جایگاه زن را در حد کالا تنزل داده و کرامت مادری و انسانی او به غارت رفته است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: زنان در جامعه اسلامی و تاریخ انقلاب ما نقش پر رنگ و تاثیرگذاری داشته و دارند و در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همچون سایر اقشار جامعه اثرگذاری خودرا به نمایش گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه جایگاه والای زن می‌طلبد که این گوهر آفرینش، در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های انسانی‌اش در امان بماند، افزود: فراهم آوری کانون گرم، با تربیت درست فرزندان هیچ تعارضی با مسوولیت اجتماعی بانوان ندارد و این همه صبر، بردباری، متانت برای یک هدف والا در زندگی شایسته مقام زن بوده است.

امام‌جمعه زاهدان اضافه کرد: رفتار حضرت فاطمه(س)، الگو و معیار بسیار روشنی برای همه بشر بویژه دختران جوان و مسلمان است تا زندگی سعادتمندی داشته باشند، در حقیقت دختران جوان با عفاف خود گامی موثر برای بالا بردن شخصیت و حفظ موقعیت خویش در برابر مردان بر خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha