نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی سراوان با آیت‌الله محامی برگزار شد
کد خبر: 4117905
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاهی سراوان با آیت‌الله محامی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی اساتید مراکز دانشگاهی شهرستان سراوان با آیت‌الله محامی،نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان روز گذشته، برگزار شد.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان روز گذشته، 8 بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با اساتید مراکز دانشگاهی شهرستان سراوان با اشاره به برکات ماه مبارک رجب، گفت: ماه رجب ماه ریزش رحمت‌ الهی است و باید از این فرصت نهایت استفاده را برای تقرب به خداوند متعال داشته باشیم.
 
آیت‌الله محامی رشد فرهنگی و اقتصادی را از عوامل تأثیرگذار در امنیت پایدار مطرح کرد و افزود: دانشگاه در ارتقای فرهنگ و رشد جامعه نقش ویژه‌ای بر عهده دارد و ارتقا جامعه نیازمند اقدامات متعدد در عرصه‌های مختلف بوده و تنها یک رکن کارهای فرهنگی و علمی توسعه آموزش عالی است.
 
وی ادامه داد: در کشور ما متأسفانه مدرک، شاخص ارتقای یک نیرو است و به همین علت است که می‌بینیم در ایران بسیاری از افراد جامعه تنها برای کسب مدرک درس می‌خوانند در حالی که در دانشگاه باید به‌دنبال ارتقای مهارت‌ها باشیم.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هنگام مقایسه شرایط کنونی با گذشته از حیث آموزش عالی، در می‌یابیم که تفاوت زیاد است اما نباید به اینجا اکتفا کرده و باید به دنبال توسعه کمی و به خصوص توسعه کیفی باشیم، اگر ارتقا کیفی داشته باشیم و روی ابعاد مختلف دانشجویان کار کنیم به‌تدریج توسعه کمی هم اتفاق خواهد افتاد.
 
آیت‌الله محامی اضافه کرد: در جلسات با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان همواره تأکید کردیم که افزایش تعداد پردیس‌های شهرستانی تنها باید در شرایطی صورت گیرد که اساتید شایسته تأمین و به‌کارگیری شوند و در غیر این صورت رشد علمی اتفاق نیفتاده و پیشرفت حاصل نخواهد شد.
 
وی ادامه داد: طی کردن تمام مراحل تحصیلی فرد در محل زندگی خود، آن‌هم در یک مکان محروم و دور افتاده چندان مطلوب نیست بلکه تأمین اساتید توانمند از سطح کشور و نیز اعزام دانشجو برای گذراندن چند ترم در سایر مناطق کشور بر رشد علمی و فرهنگی او تأثیرات مثبتی خواهد داشت.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان رشد عقلانیت را یکی دیگر از محورهای مهم دانست و افزود: باید عقلانیت را در میان اساتید و دانشجویان تقویت کنیم و اساتید برای تقویت عقلانیت دانشجویان باید ابتدا عقلانیت خود را تقویت کنند زیرا در غیر این صورت تابع احساسات خواهند بود و قادر به تقویت عقلانیت در میان دانشجویان نیستند.
 
وی ادامه داد: اگر عقل تقویت شود در بسیاری از عرصه‌ها تاثیرگذار بوده و منجر به اعتدال می‌شود و در غیر این صورت فرد دچار افراط و تفریط خواهد بود.
 
آیت‌الله محامی افزود: انقلاب ما برگرفته از همین عقلانیت است انقلابی که ۴۴ سال از آن گذشته و دهه فجر فرصت خوبی است تا براساس عقلانیت ارزیابی جامع و منصفانه‌ای از دستاوردها، چالش‌ها و آسیب‌ها داشته باشیم.
 
وی در پایان گفت: نگاه به نیمه پر لیوان و تنها در نظر گرفتن دستاوردها ما را دچار غرور می‌کند و از طرف دیگر نیز تمرکز روی آسیب‌ها مایه یأس خواهد بود و باید دستاوردها و آسیب‌ها را با هم ببینیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و با همدلی و همکاری همه مردم بتوانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
انتهای پیام
captcha