جشنواره خوارزمی با حضور دانش‌آموزان استثنایی کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4120670
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

جشنواره خوارزمی با حضور دانش‌آموزان استثنایی کردستان برگزار می‌شود

رئیس آموزش‌‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان از برگزاری نهمین دوره ‌جشنواره نوجوان خوارزمی با حضور دانش‌آموزان دوره اول متوسطه استثنایی دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای و دانش‌آموزان تلفیقی فراگیر در سطح استان خبر داد.

جشننواره خوارزمی دانش آموزان استثنایی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، طالب محمدی، رئیس آموزش‌‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان با برشمردن جشنواره خوارزمی به عنوان بزرگترین رویداد علمی ـ پژوهشی و مهارتی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه گفت: این جشنواره با هدف کمک به دانش‌آموزان در هویت یابی، توسعه توانمندی‌ها، فرصت‌آفرینی برای شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی و شغلی برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای راهبرد کلان هشت نقشه جامع کشور، راهکار 1-16سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بند 1-2-13 برنامه درسی ملی با موضوع برنامه‌ها و رویدادهای کیفیت بخشی و بهبود فرآیندهای یاددهی ـ یادگیری برگزار می‌شود.

رئیس آموزش‌‌و‌پرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: ثبت‌نام و اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق سامانه یکپارچه دانش‌آموزی(سیدا)، شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد)، توسط دانش‌آموزان و همزمان با «بارگذاری اثر» در آدرس https://my.medu.ir/ و https://shad.ir/nojavan_kharazmi است.

وی مدرسه محوری، پژوهش‌محوری، مشارکت‌پذیری و موقعیت محوری را از اصول حاکم در برگزاری تمام مراحل این جشنواره ذکر کرد و افزود: در این دوره از جشنواره دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌توانند در محورهای 13 گانه از جمله قرآن و معارف اسلامی، پژوهش، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، دست ساز‌ه، بازارچه‌های کسب و کار دانش‌‌آموزی و برنامه‌نویسی، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی زبان‌های خارجی، آداب و مهارت زندگی و بنیان خانواده شرکت کنند.

محمدی افزود: نحوه شرکت دانش‌آموزان به صورت انفرادی و گروهی است و دانش‌آموزان در مرحله مدرسه‌ای می‌توانند در چندین محور جشنواره شرکت کنند اما در مراحل بعد صرفا در یکی از محورهای جشنواره به عنوان نماینده مدرسه معرفی می‌شوند.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانش‌آموزان تا 20 اسفند سال جاری برای بارگذاری آثار فرصت دارند، یادآور شد: برگزاری مرحله مدرسه‌ای در هفته سوم فروردین ماه 1402 و برگزاری مرحله استانی در هفته دوم تیرماه 1402 خواهد بود.

انتهای پیام
captcha