فعالیت ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در قزوین
کد خبر: 4124366
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

فعالیت ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در قزوین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت می‌کنند که کمک‌های مردمی را جمع‌‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسانند.

کمک به نیازمندانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، همت امانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، با اشاره به اهمیت کار مردمی در کمیته امداد، گفت: اساس کار کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت رسانی به مردم است، اما این فرایند بر محور خدمت‌رسانی مردمی باید اجرا شود تا به نتیجه شایسته برسد.

وی اظهار کرد: در واقع کمیته امداد امام (ره) پیونددهنده مطمئن و موثق برای اقشار مختلف مردم نیکوکار است تا نیازمند واقعی را بشناسند و نیت‌های خود را با کمک‌هایشان در هدف صحیح و درست اجرایی کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این رویکرد با همه اقشار و مؤسسه‌ها و مراکز مختلف که دغدغه خدمت‌رسانی به محرومان را دارند، همکاری دارد از این رو برای خود رقیبی ندیده و همه فعالان این عرصه را همکار و همراه می‌داند.

وی افزود: از این رو با مؤسسه‌های خیریه و گروه‌های مختلف جهادی و مردمی همکاری و تعامل داریم چراکه هدف ارتقای وضعیت اجتماعی و اقتصادی نیازمند است و برای این امر لازم است همکاری و مشارکت مردمی وجود داشته باشد.

امانی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تقویت فعالیت‌های مردمی، اعطای مجوز به فعالان خدمت‌رسانی به محرومان در قالب مراکز نیکوکاری است که در این مراکز مردم خودشان کمک‌ها را جمع‌آوری و برای محرومان هزینه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۸ مرکز نیکوکاری در استان قزوین فعالیت می‌کنند که کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به دست نیازمندان می‌رسانند که در این مراکز اقشار مختلف حضور و مشارکت دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۷۳۹ میلیون تومان کمک مردمی در استان قزوین جمع‌آوری شده که از این رقم بیش از ۷۷ میلیارد و ۹۱۶ میلییون تومان در مراکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

وی اظهار کرد: در مراکز نیکوکاری همه مراحل جمع‌آوری و کمک‌رسانی به نیازمندان توسط اعضای مراکز که از اقشار مختلف مردم هستند، انجام می‌شود و برای انجام هرچه بهتر کارها امکان بهره‌برداری از سامانه مرتبط برای اعضای مراکز نیکوکاری فراهم شده است.

امانی گفت: در این سامانه همه کمک‌ها براساس کد ملی ثبت می‌شود در نتیجه امکان رصد میزان کمک به افراد وجود دارد که این امر به عدالت در خدمت‌رسانی به نیازمندان کمک می‌کند.

وی یادآور شد: عموم مردم نیکوکار برای مشارکت هرچه بیشتر در جریان انفاق و نیکوکاری می‌توانند در مراکز نیکوکاری محل زندگی خود حاضر و با این مراکز برای خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha