پرده‌خوانی «قدرت اسلام» در یزد اجرایی می‌شود
کد خبر: 4124626
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲

پرده‌خوانی «قدرت اسلام» در یزد اجرایی می‌شود

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان یزد از اجرای پرده‌خوانی «قدرت اسلام» که اثری هنری با محوریت معرفی حضرت ولی‌عصر(عج) و موضوع مهدویت به زبان آیات قرآن، اشعار و احادیث است، در دهه مهدویت خبر داد.

محمود رستگاری، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، امروز، ۷ اسفندماه در نشست هماهنگی فعالان مهدوی، موکب‌داران و مسئولان جشن‌های نیمه‌شعبان استان گفت: برنامه‌های دهه مهدویت با محوریت مردمی بودن جشن‌ها و ضمن حمایت دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده و توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به ادارات، دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های انقلاب اسلامی و تشکل‌های مردمی ابلاغ شده است.

وی افزود: وظیفه ما هدایت احساسات مردم به سمت ارزش‌های دینی است. در برگزاری جشن‌ها بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در چند حیطه می‌تواند همکاری داشته باشد. حدود 300 عنوان کتاب انتشارات بنیاد حضرت مهدی(عج) برای نمایشگاه کتاب در حاشیه جشن‌ها بسیار کاربردی هستند، هرساله غرفه پاسخگویی به شبهات را اجرا می‌کنیم که برای جوانان جذاب است و امسال نیز آمادگی اعزام مبلغ برای اینگونه غرفه‌ها را داریم.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد بیان کرد: غرفه کودک مهدوی از امسال در حاشیه جشن‌ها برقرار می‌شود و مربیان آموزش‌دیده مهدوی آماده همکاری در جشن‌ها هستند. هرکدام از محلات، مساجد، ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس نیازمند سخنران مهدوی هستند، می‌توانند با هماهنگی بنیاد از مبلغان فارغ‌التحصیل مهدویت استفاده کنند.

رستگاری افزود: مراسم احیای نیمه‌شعبان یکی از برنامه‌های سفارش شده است که آثار و برکات مهمی دارد. هرساله در چند محله این مراسم برگزار می‌شود و امیدواریم دیگر محله‌ها نیز با همت خود این مراسم را برگزار کنند. همچنین برای جلوگیری از تئاترهای نامفهوم، پرده‌خوانی قدرت اسلام برنامه‌ریزی شده است که در مدارس، مساجد، بقاع متبرکه می‌توان این برنامه را اجرا کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد گفت: برای جلوگیری از پخش آهنگ‌های نامناسب در جشن‌های نیمه‌شعبان مجموعه‌ای از آهنگ‌ها و مولودی‌های شاد مهدوی تدوین و آماده شده است که در دسترس مسئولان جشن‌ها قرار می‌گیرد تا در جشن‌ها استفاده و در دسترس مردم نیز قرار داده شود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مسئولان جشن‌ها گفت: هدف از برگزاری این مراسم هم‌افزایی بیشتر جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم نیمه‌شعبان است. یزد لقب حسینیه ایران را یدک می‌کشد و الحمدلله مردم یزد در راه امام حسین(ع) بسیار خوب قدم برمی‌دارند و مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌کنند، امیدواریم امسال مردم حسینیه ایران برای نیمه‌شعبان نیز بیشتر از گذشته تلاش کنند و مراسم‌های باشکوهی برگزار شود.

انتهای پیام
captcha