یک چهارم متهمان استان مرکزی مشمول عفو رهبری شدند
کد خبر: 4124792
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

یک چهارم متهمان استان مرکزی مشمول عفو رهبری شدند

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از عفو یک چهارم از متهمان استان به دنبال عفو اخیر مقام معظم رهبری خبر داد.

حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، امروز، 8 اسفند، در جلسه دیدار حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه با کارکنان و قضات استان، با بیان اینکه در استان ۷۹۹ نفر همکار اداری و ۲۳۶ قاضی با مجموعه دادگستری استان همکاری دارند که امروز تعدادی از آنان در این نشست حضور دارند، ادامه داد: مجموعه قوه قضاییه با انجام اقدامات ارزشی در مسیر تعالی و تکاملی خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه به واسطه اهداف ترسیم شده در ابتدای سال، سیر و خط‌مشی حرکتی قوه قضاییه از برنامه‌محوری به سمت هدف‌محوری تغییر مسیر داده است و اهداف اجرایی و عملیاتی ۱۵ گانه در ابتدای سال جاری جزو امور اولویت‌دار دادگستری استان‌ها قرار گرفته است که در این راستا کارگروه‌های کارشناسی متعدد تحت نظر معاونان دادگستری استان برای اجرای اهداف محوری تشکیل و به نتایح ارزشمندی نیز منتج شد.

موسوی با تأکید براینکه زمینه ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مراجعان دستگاه قضایی در استان فراهم است، افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته می‌توان به توسعه دفاتر خدمات الکترونیک، راه‌اندازی سامانه‌های خودکاربری وکلا، کارشناسان، اشخاص دولتی و حقیقی، راه‌اندازی سامانه‌های نوبت‌دهی قضایی، راه‌اندازی سامانه محکومین قضایی، اجرای بیش از ۹۴ درصد دادرسی‌ها به صورت الکترونیک اشاره کرد.

وی ارائه طرح تغییر شاخص استخراج پرونده‌های مسن در شعب اجرای احکام و برنامه‌ریزی برای بروزرسانی اجرای احکام مدنی و کیفری به ویژه احکام مهم در استان را از برنامه‌های انجام شده برشمرد و اظهار کرد: پیگیری امور زندانیان و ملاقات با مسئولان حوزه‌های قضایی، تأکید بر استفاده از ارفاق‌های قانونی آزادی زندانیان و استفاده از عفو معیاری اخیر رهبری از دیگر خدمات و اقدامات صورت گرفته است. در این راستا یک چهارم از متهمان استان، مشمول عفو اعلام شده، شدند. همچنین امروز به مناسبت سفر رئیس قوه آزادی ۵۷ زندانی و آزادی یک زندانی ویژه محکوم به قصاص انجام می‌شود و اقدامات برای آزادی ۲۰۰ زندانی دیگر نیز در دست اقدام است.

موسوی اضافه کرد: تحقق شعار سال و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان در حال انجام است تا جاییکه بیشترین وقت بیرون دستگاه قضایی استان به مجامع صنعتی و تولیدی اختصاص دارد. دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بسیار فعال است و در سال جاری مجامع صنعتی و تولیدی بیش از ۳۰۰ مورد مراجعه به مجموعه قضایی داشتند و ۱۵۰ مورد در دادگستری تعیین تکلیف شد.

وی دادگستری استان مرکزی با جدیت و قاطعیت سالم‌سازی محیط و برخورد با فساد را از اهداف محوری تعریف کرده و دنبال می‌کند، ادامه داد: خط قرمز دستگاه قضا در استان حفظ آبروی مراجعه‌کنندگان است و تلاش شده برخوردهای قاطع و مستند انجام و از هرگونه برچسب‌زنی پرهیز شود. نگاه اولیه بر اساس منویات ریاست قوه، صیانت از منابع انسانی است؛ چراکه ارزشمندترین سرمایه دستگاه قضا همین منابع انسانی هستند.

انتهای پیام
captcha