بنیاد دستان مهربان آماده دریافت کمک‌های عیدانه است
کد خبر: 4124903
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

بنیاد دستان مهربان آماده دریافت کمک‌های عیدانه است

معاونت مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان گفت: این بنیاد همه ساله با شروع اسفند‌ماه کمپینی را جهت جمع‌آوری و تأمین پوشاک و اقلام عیدانه راه‌اندازی می‌کند؛ هدف از اجرای این طرح نیکوکارانه یاری رساندن به افراد نیازمند کشورمان است و خیرین هم‌اکنون می‌توانند برای نحوه کمک به کمپین عیدانه به سایت دستان مهربان مراجعه کنند.

بنیاد دستان مهربان آماده دریافت کمک‌های عیدانه استبه گزارش ایکنا از قم، جابر نقوی، معاونت مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان در نشست خبری که امروز ۸ اسفندماه در شعبه قم بنیاد دستان مهربان برگزار شد، با اشاره به اینکه بنیاد دستان مهربان از سال ۸۶ با اخذ مجوز رسمی در تهران تاسیس شد، اظهار کرد: بنیاد دستان مهربان سازمان نیست بلکه بنیاد غیر دولتی، مستقل و مردم نهاد است که با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: در شهر قم شعبه هشتم را افتتاح کردیم و در کشور ۲۰ شعبه فعال داریم؛ این‌بنیاد ۳۲۰۰ خانواده را تحت پوشش دارد.

نقوی افزود: خدمات عمرانی از جمله مدرسه‌سازی در مناطقی از سیستان بلوچستان و ساخت مراکز درمانی و خدمات درمانی رایگان و همچنین پرداخت مستمری ماهانه و سبد کالا به خانوارهای تحت پوشش، واریز مستمری برای کودکان تحت پوشش، برگزاری کمپین‌های حمایتی در مناطق محروم سراسر کشور و اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بنیاد و اهدای لوازم منزل به خانوارهای نیازمند و فراهم‌سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان از جمله دیگر اقدامات این بنیاد است.

معاونت مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان ابراز کرد: این بنیاد علاوه بر اتمام پروژه ساخت و راه‌اندازی بزرگترین مرکز آموزش کودکان مبتلا به اوتیسم کشور در اصفهان پروژه بزرگ ساخت ۲۰ مدرسه به صورت زنجیره‌ای در سیستان و بلوچستان آغاز کرده که تا کنون ۷ مدرسه تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد دستان مهربان در مواقع بحران در کشور مانند سیل و زلزله در کنار هم‌وطنان حضور دارد، گفت: در کمپین زلزله و سیل کمک‌هایی از سوی خیرین دریافت و در مناطق حضور پیدا کرده و حمایت معیشتی از مردم عزیز داشتیم.

نقوی بیان کرد: پرسنل افتخاری این بنیاد ۶۰۰ نفر در کل کشور هستند و پرسنل دائم ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر که سهم قم ۸۰ نفر است که ۷۰ نفر افتخاری و ۱۰ نفر ثابت هستند.

وی اضافه کرد: در طرح مدرسه‌یاری این بنیاد در شهر ایرانشهر سیستان بلوچستان  در دو مدرسه بالغ بر ۳۶۰ نفر دانش آموز از نظر تغذیه معیشت، آموزش و نخبه‌پروری حمایت می‌شوند که پس از ورود به دانشگاه و حمایت از آنان به مناطق خود برگردند و به سایر همشهریان خود خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴ مرکز آیندگان دستان مهربان برای نگهداری و آموزش کودکان ۳ تا ۶سال در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: زمانی که کلاس آموزشی برای خانواده‌های تحت پوشش برگزار می‌شود و این مادران در کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند فرزندان خود را برای نگهداری به این مرکز می‌سپارند.

تقوی بیان کرد: بنیاد دستان مهربان با کمک‌های مردمی توانسته در ۵ شهر زاهدان، ساری، تهران، آذربایجان شرقی و قم مراکز درمانی راه‌اندازی کند و پزشکان، روانشناسان و دندانپزشکان به صورت رایگان ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در اساسنامه این بنیاد، اگر زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند دچار بیماری صعب العلاج باشد می‌توان به آنان برای هزینه‌های درمان کمک کرد.

معاونت مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان گفت: برای رهن، اجاره و بازسازی منازل خانوارهای تحت پوشش نیز اقداماتی انجام شده است.

وی ابراز کرد: خیران توسط تیم‌های این بنیاد شناسایی شده که به صورت ماهانه و سالانه به این بنیاد کمک می‌کنند که کمک‌های غیر نقدی نیز داریم؛ به عنوان مثال برای شهرستان خوی سه کانکس و ۸ ماشین نیسان مواد غذایی، چادر و پتو که به صورت موقت زندگی بگذراند، توسط این بنیاد با همت خیرین ارسال شد.

نقوی گفت: دست یاری به سوی تمامی ارگان‌های خیریه و موسسات خیریه دراز می‌کنیم تا کنار هم برای کمک به نیازمندان گامی برداریم.

وی ابراز کرد: این بنیاد همه ساله در ایام محرم و ماه مبارک رمضان پخت غذا و توزیع در مناطق محروم را انجام می‌دهد؛ در مهر ماه کمپین مداد نارنجی را دنبال می‌کند  که به دانش‌آموزان لوازم التحریر اهدا می‌شود، در آذرماه کمپین یلدا برای خانواده‌های تحت پوشش انجام می‌شود.

معاونت مشارکت‌های مردمی بنیاد دستان مهربان تصریح کرد: دستان مهربان همه ساله با شروع اسفند‌ماه کمپینی را جهت جمع‌آوری و تأمین پوشاک و اقلام عیدانه راه‌اندازی می‌کند؛ هدف از اجرای این طرح نیکوکارانه زنده نگه داشتن حس انسان دوستی، محبت و یاری رساندن به افراد نیازمند کشورمان است تا هیچ کودکی حسرت داشتن لباس نو در ایام نوروز را نداشته باشد.

وی یادآور شد: خیرین می‌توانند برای کمک به خانوارهای تحت پوشش بنیاد دستان مهربان به سایت این بنیاد مراجعه کنند و یا از طریق شماره حساب ۲۳۳۶۷۰۳۳۹ بانک ملت و یا شماره کارت  ۵۰۰۵-۷۰۰۰-۳۳۷۷-۶۱۰۴ به خانواده‌های نیازمند کمک کنند.

انتهای پیام
captcha