هدف اصلی جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ‌ انفاق باشد
کد خبر: 4126696
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

هدف اصلی جشن نیکوکاری ترویج فرهنگ‌ انفاق باشد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری جشن نیکوکاری، فرهنگ‌سازی احسان، انفاق و نیکوکاری است، گفت: اگر در فرهنگ‌سازی موفق باشیم به هدف دوم که تأمین مایحتاج نیازمندان در آستانه سال جدید است خواهیم رسید.

کمک به نیازمندان

به گزارش ایکنا از قزوین، همت امانی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قزوین، در حاشیه جشن نیکوکاری «نذر امید» که امروز ۱۶ اسفند در قزوین آغاز شد، در جمع خبرنگاران گفت: سالروز تأسیس کمیته امداد مزین به هفته احسان و نیکوکاری است و هر ساله در این هفته، جشن نیکوکاری را با ۲ هدف در سطح کشور برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: هدف اصلی از برگزاری جشن نیکوکاری، فرهنگ‌سازی احسان، انفاق و نیکوکاری است و یقین داریم اگر در اجرای این فرهنگ‌سازی موفقیت لازم را به دست بیاوریم به هدف دوم که تأمین مایحتاج نیازمندان در آستانه سال جدید است، خواهیم رسید.

این مسئول تأکید کرد: جشن نیکوکاری نذر امید از ۱۴ اسفند آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد. این جشن در ۱۲۴۴ مدسه و در صورت کلی در بیش از ۲۴۰۰ مدرسه، پایگاه و مصلی‌های نماز جمعه با شعار هر روز عیدی دیگر است، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از امروز ۱۶ اسفند جشن ملی نیکوکاری در سطح کشور با حضور خیرین و به صورت نمادین از مسجد جمکران آغاز شده است.

امانی گفت: برای این جشن پیش بینی کرده‌ایم جمعا ۲۲ میلیارد تومان از سوی مردم کمک‌های نقدی جمع آوری شود که تا کنون ۱۳ میلیارد به صورت نقد و کالا به این جشن مساعدت شده و انتظار داریم تا پایان جشن رقم مساعدت‌ها افزایش یاید.

این مسئول در پایان تصریح کرد: علی رغم مشکلات اقتصادی که در جامعه وجود دارد خوشبختانه شاهد مشارکت‌، استقبال و اعتماد مردم هستیم و تا به امروز هم ۲۰۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف از سوی مردم کمک نقدی به کمیته امداد انجام است که این رقم نسبت به سال قبل با رشد ۳۳ درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha