مردم هزینه افطاری‌های مجلل را در میان فقرا تقسیم کنند
کد خبر: 4128663
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰

مردم هزینه افطاری‌های مجلل را در میان فقرا تقسیم کنند

امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه گفت: هموطنان در ماه مبارک رمضان از دادن افطاری‌های مجلل پرهیز کرده و هزینه آن‌را در بین فقرا و خانواده‌های بی‌بضاعت تقسیم کنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه، امروز، ۲۶ اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و گرامیداشت روز شهادت شهید باکری و روز شهردار اظهار کرد: شهید باکری نمونه والای یک انسان وارسته بود که در دوران عهده‌دار سمت شهرداری در مسیر خدمت به مردم از هیچ اقدامی فروگذاری نکرد و در دفاع مقدس نیز همواره فرماندهی دلسوز و مهربان بود.

وی با بیان اینکه تقارن ماه رمضان با ایام عید نوروز منشأ خیر و برکت برای شروع سال جدید است، افزود: تقارن این دو رویداد را باید به فال نیک گرفت و ضمن گرامی داشتن ایام نوروز باید قداست و حرمت این ماه هم حفظ شود.

امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه ادامه داد: یکی از آداب کهن و زیبای ایام نوروز انجام دید و بازدید و صله رحم است که باید این سنت بیش از پیش تقویت شده و گرامی داشته شود.

وی اضافه کرد: صله رحم از تأکیدات دین اسلام و پیامبر اعظم(ص) است اما هموطنان مراقب باشند در دید و بازدیدها و شادی‌ها، حرمت ماه مبارک رمضان شکسته نشود بلکه همواره همراه با آیین‌های ماه رمضان باشد.

امام‌ جمعه اهل سنت ارومیه با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه گفت: بهتر است هموطنان در ایام ماه مبارک رمضان اقشار کم‌در آمد جامعه را مورد توجه قرار داده و از کمک کردن به یکدیگر دریغ نکنند.

ماموستا کلشی‌نژاد با بیان اینکه نباید به فکر افطاری‌های مجلل باشیم، ادامه داد: دوری از اسراف و تبذیر از تأکیدات دین اسلام است بنابراین هموطنان در ماه مبارک رمضان از دادن افطاری‌های مجلل پرهیز کرده و هزینه آن‌را در بین فقرا و خانواده‌های بی‌بضاعت تقسیم کنند.

انتهای پیام
captcha