کاهش جمعیت در ایران، نتیجه توطئه استکبار
کد خبر: 4136333
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲

کاهش جمعیت در ایران، نتیجه توطئه استکبار

جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: استکبار جهانی در زمان قاجار و پهلوی با شیوع بیماری‌ها و قحطی موجب کاهش جمعیت ایران شدند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با حربه کنترل جمعیت این نقشه شوم خود را پیاده کردند.

کاهش جمعیت در ایران، نتیجه توطئه استکبار

هاشم محمودی، جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه کنترل جمعیت یکی از توطئه‌های مهم استعماری در ایران بوده است، اظهار کرد: استکبار جهانی در زمان قاجار و پهلوی با شیوع بیماری‌ها و قحطی موجب کاهش جمعیت ایران شدند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با حربه کنترل جمعیت این نقشه شوم خود را پیاده کردند.

وی افزود: دشمنان برای پیاده‌سازی نقشه خود در کشور تلاش کردند تا با شبیحخون فرهنگی نگاه مردم ایران به مقوله فرزندآوری و مادر شدن را تغییر داده، تفکر فمینیستی را در جامعه تبلیغ کرده و کاری کنند که نگاه نسل جوان به ازدواج یک نگاه خانواده‌مدار نباشد.

این جامعه‌شناس و پژوهشگر حوزه آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه نوک حملات فرهنگی دشمنان به سوی زنان ایرانی بوده تا آنها را از عمل به نقش مادری دور کند، ادامه داد: امروزه زن ایرانی در خانه حس خوشحالی ندارد چون انجام نقش مادری برای او کم‌اهمیت شده چرا که در جامعه طوری تلقین شده است که چون مادری یک شغل نیست و برای انجام آن حقوق داده نمی‌شود پس ارزش ندارد و به جای آن یک زن باید در جامعه حضور داشته و حتما صاحب شغل شود.

وی با بیان اینکه زن امروز ایرانی مادی‌گرا‌ شده و دیگر مانند گذشته نمی‌اندیشد، گفت: این تفکر در حالی در جامعه گسترش پیدا کرده است که مادران شاغل نیز کار راحت و آسانی نداشته و به سختی درآمد کسب می‌کنند اما در مقابل مادری یک کار لذت‌بخش و شیرین بوده که با هیچ پول و مقامی در دنیا قابل قیاس نیست.

محمودی تصریح کرد: متاسفانه اکنون زن ایرانی هویت خود را به عنوان عضوی از خانواده از دست داده و جوان ایرانی نیز برای ازدواج به دنبال همسری نیست که زندگی را با هم بسازند بلکه به دنبال فردی است که بیاید و او را خوشبخت کرده و کاملا یک نگاه توقع‌مدارانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگ اصیل  ایرانی تغییر کرده است و دختری که زن بودن خود را قبول نداشته و به زن بودن خود افتخار نمی‌کند به طور یقین طرح افزایش جمعیت و نسل نیز برای او اهمیت نخواهد داشت و در زمان خواستگاری نیز معیارها و ملاک‌های او مردانه خواهد بود.

این کارشناس گفت: برای تغییر این نگاه در جامعه باید زن ایران احساس هویت کرده و تفاوت زن و مرد را قبول کند که آنها از نظر جسمی و روحی با یکدیگر تفاوت دارند.

گفت‌وگو: سمیرا محمدی

انتهای پیام
captcha