اهدای ۱۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان قزوینی
کد خبر: 4151874
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

اهدای ۱۸۳ سری جهیزیه به نیازمندان قزوینی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در آستانه عید سعید غدیر، ۱۸۳ سری جهیزیه شامل پنج قلم کالا به نیازمندان استان قزوین تحویل داده شد.

اهدای جهیزیه به نیازمندان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، محمد صیادی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمات مختلفی را به نیازمندان و محرومان ارائه می‌کند تا موانع پیش روی آنها برای داشتن یک زندگی عادی را بردارد، گفت:  در یکی از مقاطعی که این کمک‌ها در زندگی افراد تأثیرگذار دارد زمان ازدواج است چراکه عروس و داماد می‌خواهند زندگی تشکیل دهند و در این مقطع ارائه کمک می‌تواند به رفع برخی محرومیت‌ها کمک کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در آستانه عید سعید غدیر، عید امامت و ولایت شاهد اهدای ۱۸۳ سری جهیزیه به مددجویان تحت حمایت هستیم که این ۱۸۳ سری شامل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی و تلویزیون است.

وی تصریح کرد: اقلام تهیه شده با توجه به لزوم حمایت از تولید ملی، کالای ایرانی هستند که هر سری جهیزیه بالغ بر ۲۵ میلیون تومان ارزش دارد که در مجموع برای این تعداد جهیزیه بیش از چهار میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان صرف شده که همه اعتبار این جهیزیه‌ها از منابع داخلی کمیته امداد است.

صیادی اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۶۶ مورد کمک هزینه ازدواج به فرزندان ذکور انجام شد که در این برنامه مشارکت بنیاد مستضعفان را داشتیم با این پرداخت انجام شده ۴۴ نفر دیگر پشت نوبت هستند.

وی خاطرنشان کرد: در هزینه کمک جهیزیه نیز با پرداخت این ۱۸۳ جهیزیه، ۱۲۲ نفر در نوبت داریم که اولویت با افرادی است که تا قبل از ماه محرم مراسم عروسی را برگزار کنند و زندگی آن‌ها به طور رسمی آغاز شود البته افراد باید برای بهره‌مندی از این کمک ثبت‌نام کنند چراکه موعد ثبت نام نیز در نوبت دریافت تأثیرگذار است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته ۹۰۰ کمک هزینه ازدواج با رقمی بیش از ۲۱ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برنامه کمک هزینه ازدواج از برنامه‌های درخواست محور است، بدین معنا که ما برنامه خدمت‌رسانی در این زمینه داریم ولی اگر تعداد درخواست‌ها از برنامه پیش‌بینی شده بالاتر برود، به همان نسبت پیگیری لازم انجام می شود تا اهدای کمک هزینه ازدواج اجرایی شود.

صیادی خاطرنشان کرد: عموم مردم نیکوکار می‌توانند با مراجعه حضوری و یا از طریق کد مهربانی # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک‌های خود را اهداء کنند.

انتهای پیام
captcha