اجرای نهمین دوره طرح ملی «رحله» در ۲۱ نقطه کشور
کد خبر: 4154627
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

اجرای نهمین دوره طرح ملی «رحله» در ۲۱ نقطه کشور

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) از اجرای نهمین دوره طرح ملی «رحله» در ۲۱ نقطه کشور خبر داد و گفت: این طرح با حضور ۲ هزار و ۴۶۱ نفر در تابستان جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اجرای نهمین دوره طرح ملی «رحله» در 21 نقطه کشور خبر داد و گفت: این طرح با حضور 2 هزار و 461 نفر در تابستان جاری برگزار خواهد شد.

وی طرح ملی رحله را یکی از طرح‌های اصلی و مهم‌ بیت‌الاحزان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور عنوان کرد و افزود: این طرح را برای نهمین سال متوالی در نقاط مختلف کشور به‌منظور تربیت حافظان اجزای مختلف قرآن کریم اجرا می‌کنیم.

شاهسونی با بیان اینکه طرح ملی رحله و همچنین دوره آزمایشی دوره‌های شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم که در قالب همین طرح هم اجرا می شود از 16 تیرماه آغاز شده است، افزود:‌ طرح ملی رحله در 9 استان و 29 شهرستان کشور اجرا می‌شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح اینکه بیشترین مراکز میزبان طرح ملی رحله در نی‌ریز، استهبان و تهران هستند، گفت: بیشترین ثبت‌نام کننده این طرح به ترتیب مرکز حضرت زینب کبری(س) نی‌ریز، حضرت ولی‌عصر(عج) تهران و حضرت زهرا(س) بروجرد بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین مراکز دزفول و استهبان و نی‌ریز هم به لحاظ آماری در صدر تعداد ثبت‌نام کنندگان طرح ملی رحله هستند، گفت: طرح ملی رحله در تابستان سال جاری ویژه بانوان تنها در نی‌ریز و استهبان اجرا می‌شود.

شاهسونی تعداد بانوان متقاضی در مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن را در سال تحفیظی پیش‌رو را 390 نفر اعلام کرد و گفت: پذیرفته‌شدگان دوره آزمایشی می‌توانند به دوره یکساله که از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود، راه پیدا کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه طرح ملی رحله و دوره تابستان 30 مردادماه پایان خواهد یافت، افزود: امسال طرح ملی رحله با محوریت حفظ سوره بقره اجرا خواهد شد و در پایان هم گواهی الکترونیکی حفظ قرآن بر اساس میزان اجزای حفظ شده به پذیرفته‌شدگان اعطا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha