طرح نهضت اردویی دانش‌آموزان در سمنان اجرا می‌شود
کد خبر: 4155165
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

طرح نهضت اردویی دانش‌آموزان در سمنان اجرا می‌شود

معاون برادران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان از اجرای طرح نهضت اردویی با هدف اجرای اردوهای پرتعداد و سناریومحور در استان خبر داد.

طرح نهضت اردویی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، رضا نجم، معاون برادران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان استان سمنان، عصر روز گذشته، 23 تیر در جمع خبرنگاران از طرح نهضت اردویی در استان خبر داد و گفت: طرح نهضت اردویی با هدف اجرای اردوهای پرتعداد و سناریومحور در استان برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی این اردوها با هدف حضور مخاطبان در فضایی خارج از عرف مرسوم، آموزش غیرمستقیم مهارتهای زندگی، انتقال مفاهیم از طریق بازیها و تقویت امید، نشاط و شادابی در موضوعات مختلف از قبیل فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، قرآنی برگزار می‌شوند.

معاون برادران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان استان با بیان اینکه در این اردوها با تدوین سناریوهایی دانش‌آموزان از لحظه ورود به اردو تا پایان خود را در فضایی جدید می‌بینند افزود: آموزشها به صورت غیرمستقیم و در قالب سناریو به آنها عرضه می‌شود.

نجم ادامه داد: نوجوان در قالب سناریو ارتباطات گروهی، زندگی اجتماعی، اطاعت‌پذیری، قناعت و صبر را تمرین می‌کند و بدون اینکه مربی نکته‌ای را به او منتقل کند این ارزشها در رفتارش متجلی می‌گردد.

معاون برادران اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان استان یکی از این سناریوها را سناریو اردوی قرآنی برشمرد و افزود: اردوی قرآنی سناریو محور ویژه دانش‌آموزان سطح استان با محوریت شهرستان دامغان در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر اینکه طرح نهضت اردویی از ابتدای امسال در قالب جلسات کارشناسی با محوریت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان در سطح استان و در ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شده اظهار کرد: با تأکید استاندار سمنان مجموعه‌های مختلف اقدامات ویژه‌ای را در راستای پیاده‌سازی این طرح اجرا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha