اهتمام شورای عالی روحانیت بوشهر به اجرایی شدن کارکردهای مسجد
کد خبر: 4156461
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

اهتمام شورای عالی روحانیت بوشهر به اجرایی شدن کارکردهای مسجد

شورای عالی روحانیت استان بوشهر بر اجرایی شدن و تبیین کارکرد‌های مختلف مساجد در بین سایر آحاد جامعه و متولیان تأکید کردند.

جلسه شورای عالی روحانیت بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، شورای عالی روحانیت استان بوشهر، شامگاه ۲۸ تیرماه، طی جلسه‌ای در مجتمع فرهنگی و پژوهشی آدینه محله شهید مدرس منطقه یک این شهر، بر روی اجرایی شدن و تبیین کارکرد‌های مختلف مساجد در بین سایر آحاد جامعه و متولیان تأکید کردند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، در این جلسه، با تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: منظومه امام حسین(ع) یک فرصت و گنج است. اوج رستگاری انسان در آخرت این است که اهل بهشت باشد و در بهشت که طبقات مختلف است همراه با اهل‌بیت(ع) باشد.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) می‌فرماید: اگر می‌خواهید در دنیا رستگار و در آخرت سرافراز و همراه اهل‌بیت(ع) شوید روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشید. لذا اشک نشان تسلیم قلب است و اگر مبلغی کاری کند که قلب جامعه تسلیم امام حسین(ع) شود، جایگاه بسیار رفیعی را نزد خداوند خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر افزود: در استان بوشهر همواره کوشش شده طبق بیانات رهبر معظم انقلاب عمل شود و یک الگو برای کشور باشیم.

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه حوزه‌های علمیه به امر تبلیغ، گفت: در رابطه با مسائل تبلیغ و اهداف تبلیغ، هم در مدل، جامعه مخاطب و همچنین فرد مبلغ باید کار بیشتر صورت گیرد، هرچند کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست چراکه دشمن بسیار دارد تلاش می‌کند و به خانه‌ها نفوذ کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کار برای تبلیغ بسیار سخت شده و دشمن به صورت ۲۴ ساعته به جوانان ما هجمه وارد می‌کند، تصریح کرد: از این رو باید بتوانیم از فرصت فضای مجازی و هم فضای حقیقی استفاده کنیم، به ویژه در فضای مجازی باید وقت کافی گذاشته شود. وظیفه ما ابلاغ مبین است بدین معنا که پیام ما به دل بشیند و روشنگری داشته باشد.

ضرورت اهتمام به سه اصل تمدن‌ساز در مجالس مذهبی

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به اهمیت کارکردهای مختلف مساجد، ابراز کرد: بسط دادن نماز در مساجد مسئله مهمی است و بایستی فرهنگ نماز خواندن در مساجد در جامعه نهادینه شود. متأسفانه در برخی جاها نماز نخواندن در مسجد و روحانی نداشتن در مسجد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر آباد کردن مساجد از حضور جمعیت و داشتن برنامه‌های متنوع، گفت: باید روی حضور نوجوانان و جوانان در مساجد کار کرد، این یک کار راهبردی و فکورانه و اجتماعی و فرهنگ‌ساز از سوی مسئولین تلقی شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در مجالس مذهبی باید روحانی‌محوری، قرآن‌محوری و مسجدمحوری به‌عنوان یک اصل عملی در سطح مناطق و محلات در شهرها و روستاهای استان بوشهر پررنگ‌تر تجلی یابد، گفت: ارتباط روحانیون با مردم بسیار مهم است و روحانیون بایستی ارتباط تنگاتنگی با جامعه داشته باشند و با مردم گفت‌وگو کنند.

یادآور می‌شود، در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ محمد قادری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدنعمت‌الله رکنی، امام جماعت مسجد صداوسیمای مرکز بوشهر و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ عیسی راستگو، مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر حضور داشتند.

جلسه شورای عالی روحانیت بوشهر

امیرحسین مؤمنی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha