ثبت‌نام ۴۸۰۰ خیریه کشور در سامانه «سخا»
کد خبر: 4163524
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

ثبت‌نام ۴۸۰۰ خیریه کشور در سامانه «سخا»

رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور از راه‌اندازی سامانه شناسایی فقرای مطلق در استان‌ها خبر داد و گفت: ۴۸۰۰ خیریه در سطح کشور هم اکنون به منظور ساماندهی کمک به افراد نیازمند در سامانه «سخا» ثبت‌نام کرده‌اند.

کمک به نیازمندان

به گزارش ایکنا از قزوین، ابراهیم باغبانی، رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور، شنبه ۲۸ مرداد در سفر به استان قزوین، در جمع خبرنگاران، گفت: سامانه‌ ملی «سخا» با هدف جمع‌آوری اطلاعات نیازمندان و مؤسسات خیریه و برای ساماندهی خدمت‌‌رسانی به نیازمندان توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی این سامانه، اظهار کرد: ایجاد عدالت در توزیع کمک‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است و جلوگیری از موازی کاری‌ها در خدمت‌رسانی از جمله اهداف کمیته امداد در راه‌اندازی این سامانه است.

رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد کشور بیان کرد: سامانه «سخا» براساس شاخصه‌های دقیق اقتصادی، اطلاعات بانکی و تائیدیه‌های مردمی طراحی شده و هم‌اکنون این طرح در ۶ استان البرز، کرمانشاه، مازندران، گلستان، قم و قزوین درحال اجراست و تا پایان امسال نیز در سایر استان‌های کشور فعال خواهند شد.

وی افزود: در این طرح به افراد نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهادی قرار ندارند پیامک ارسال می‌شود و بعد از اینکه این افراد وارد سامانه شدند، براساس رتبه‌بندی به جامعه احسان و نیکوکاری معرفی می‌شوند.

باغبانی ادامه داد: هر قدر شبکه‌های خیریه به این سامانه بیشتر وارد شوند و اطلاعات نیازمندان و خدماتی که ارائه می‌دهند را بیشتر ثبت کنند، جلوی موازی کاری‌ها گرفته خواهد شد و نیازمندی‌ها در سطح ملی مرتفع خواهد شد.

این مسئول در پایان با بیان اینکه سامانه سخا فرصتی برای استان‌های محروم و کم‌برخوردار فراهم می‌کند تا بتوانند از کمک‌ها در سطح ملی نیز بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: خیریه‌هایی که توان مالی کمی دارند با معرفی مراجعان نیازمند خود کمک خواهند کرد تا آنان از کمک‌های ملی هم بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha