کتاب «منابع انسانی ناب» منتشر شد
کد خبر: 4165024
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
از سوی انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل

کتاب «منابع انسانی ناب» منتشر شد

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل کتاب «‏‫منابع انسانی ناب: بازطراحی فرایند‌های منابع انسانی برای فرهنگ بهبود مستمر» با رویکردی به حوزه علوم انسانی به‌ویژه مدیریت و مدیریت منابع انسانی را منتشر کرد.

کتاب «منابع انسانی ناب»به گزارش ایکنا، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، کتاب «منابع انسانی ناب» توسط «چریل‌ام. جکیل» در سال ۲۰۲۰ در نیویورک نگارش یافته و به همت صمد رحیمی‌اقدم دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تبریز، سیدیوسف حسینی و محمد مقدسی ترجمه شده است.

این کتاب درصدد آگاهی‌دهی از اهمیت منابع‌انسانی و اثر بخشی اتخاذ اصول علمی اثبات شده مدیریت منابع انسانی در پیشبرد اهداف سازمان است و با ارائه تجاربی ارزشمند برگرفته از سال‌ها تلاش نویسنده در این عرصه و مواجهه با طیف وسیعی از سازمان‌ها در صنایع مختلف و کشور‌های متفاوت، الگویی متفاوت را تحت عنوان منابع انسانی ناب معرفی می‌کند و علی‌رغم تخصصی بودن مفاهیم، با زبانی ساده به تشریح آنها می‌پردازد؛ مفاهیمی مانند مشارکت نیروی کار، تعهد، کارتیمی، حقوق و مزایای منصفانه، ارتباطات و ... در این کتاب با بیانی ساده و مثال‌های عملی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که این رویکرد نگارش، کتاب را مرجعی قابل استناد و مناسب برای رهروان علم مدیریت منابع‌انسانی، مدیران سازمانی و افراد دغدغه‌مند در این حوزه می‌کند.

با طراحی کتاب در ۵ بخش عمده شامل بیانیه ماموریت منابع‌انسانی ناب، پیاده‌سازی فرهنگ ناب، پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت استعداد ناب، منابع‌انسانی به‌عنوان مدلی از عملکرد و رفتار‌های ناب و در نهایت با خلاصه‌سازی تمام موارد و بیان نکات اصلی تمام مفاهیم مربوط به تشریح منابع انسانی ناب، نحوه اجرای آن، تضمین موفقیت ناب، تشریح مدل کامل هدف برای ناب بودن، نویسنده درصدد تشریح کامل موضوع تا تثبیت ناب بودن، برآمده است.

مطالعه کتاب حاضر به مدیران کسب‌وکار‌ها و سازمان‌ها در هر سطح مدیریتی و هر نوع صنعت و حرفه، مدیران و متخصصان منابع‌انسانی، صاحبان مشاغل، مدیران عامل یا مدیران کل، مجریان و مدیران عملیات، متولیان ناب و تمامی رهروان در قلمروی مدیریت و بالاخص منابع انسانی توصیه می‌شود؛ زیرا اعتقاد بر این است، این افراد بهترین‌ها برای پیاده‌سازی یک سیستم مدیریت منابع‌انسانی ناب در سازمان خود در وهله اول و آگاهی‌بخشی در سازمان‌ها در خصوص نقش والای منابع‌انسانی، در وهله دوم هستند.

کتاب «منابع انسانی ناب» ۲۸۸ صفحه‌ای، در ۱۴ فصل ترجمه شده است و به قیمت ۱۵۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha