نیروی متخصص روایت‌گری دفاع مقدس در یزد تربیت شود
کد خبر: 4167199
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

نیروی متخصص روایت‌گری دفاع مقدس در یزد تربیت شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه امروز روایتگری ما از دفاع مقدس ناقص است، خواستار ایجاد رشته گردشگری دفاع مقدس در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین مراکز تربیت نیروی تخصصی در امر روایتگری شد.

جلسه راهیان نور و راهیان پیشرفت در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 14 شهریورماه در اولین جلسه راهیان نور و راهیان پیشرفت با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: اگر اربعین نبود واقعه کربلا و ظلم به اهل بیت امام حسین(ع) جهانی نمی‌شد.

وی با اشاره به اهمیت اردوی راهیان نور اظهار کرد: این اردوها فرصتی است که نعمت دفاع مقدس، جهاد و ایثارگری رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را برای خودمان و دیگران بازخوانی کنیم و با انتقال آن به نسل جدید به بیان همت، تلاش و شهادت‌طلبی بپردازیم. جنگ در عصر کنونی، جنگ روایت‌ها است و ارزش آن کمتر از جهاد نیست.

رحیمی‌نژاد خواستار محور قرار گرفتن اردوهای راهیان پیشرفت شد و افزود: تشریح عظمت جریان‌ها و اتفاقات و جاذبه‌ پیشرفت‌های صورت گرفته در همه زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی تأثیرگذاری بالایی دارد که باید با تلفیق اردوهای راهیان نور برای نسل جوان و نوجوان صورت پذیرد.

این مقام مسئول خواستار ایجاد رشته گردشگری دفاع مقدس در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین مراکز تربیت نیروی تخصصی در امر روایتگری شد و گفت: امروز روایتگری ما از دوران دفاع مقدس ناقص است و نتوانستیم آن طور که شایسته است عظمت دوران دفاع مقدس را که بخشی از اقتدار ملی و هویت دینی، اعتقادی و تاریخی ما است، به تصویر بکشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد تأکید کرد: نقش دانش آموزان با توجه به اقتضای شرایط سنی‌شان باید پررنگ و فعال باشد تا با آگاهی و شناخت بیشتری در این اردوها شرکت کنند. خلق روش‌های نوین ارتباطی، تقویت ماهیت معنوی راهیان نور و پوشش جامعه هدف از دیگر مباحثی بود که مدیر کل آموزش و پرورش به آن اشاره کرد.

حسن عبداللهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: وظیفه همگان به ویژه نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها است که در جهت تأمین امکانات لازم، مجموعه آموزش و پرورش را حمایت کنند تا این اردوها با کیفیت هرچه بیشتر برگزار شود.

سرهنگ جوکار، معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست اظهار کرد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت امروز لازمه کشور است. تبیین فرهنگ شهید و شهادت با همدلی و همراهی هر دو مجموعه نتیجه خواهد داد و تحقق آینده نظام جمهوری اسلامی ایران غیر از مسیر آموزش و پرورش مسیر دیگری نیست. سرمایه‌گذاری برای نظام باید از آموزش و پرورش باشد و همه در خدمت مجموعه تعلیم و تربیت باشیم.

حجت‌ا‌لاسلام قطبی مسئول بسیج دانش آموزی، سرهنگ حجت‌الله دهقانپور رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان و سایر اعضا پیرامون نحوه و زمان اعزام، افزایش سهمیه اعزام، تهیه بسته فرهنگی ویژه دانش آموزان، پشتیبانی بين راهی، افزایش سطح کیفی اردو مطالبی را مطرح کردند.

انتهای پیام
captcha