اولین همایش ملی زن در صد سال اخیر در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4174515
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳

اولین همایش ملی زن در صد سال اخیر در اردبیل برگزار شد

اولین همایش ملی زن در صد سال اخیر با پذیرش ۱۵۶ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

اولین همایش ملی زن در دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، اولین همایش ملی زن در صد سال اخیر با پذیرش ۱۵۶ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

فخرالسادات نصیری، مشاور امور بانوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۸ مهرماه، در اولین همایش ملی زن در صد سال اخیر با بیان اینکه زنان باید همسری متعالی و مادری نمونه برای خانواده باشند، گفت: ما به عنوان یک زن باید توجه داشته باشیم که علاوه بر نقش همسری و مادری، نقش فرزندی خود برای پدر و مادر را نیز به نحو احسن ایفا نماییم.

وی با بیان اینکه زنان بعد از انقلاب از لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته‌اند، افزود: بدین صورت که امروز زنان شاغل در برابر مردان شاغل قابل مقایسه نیستند و به حالت برابری رسیده‌ایم.

مشاور امور بانوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه قبل از انقلاب ۲.۵ درصد اعضای هیات علمی و ۱۳ درصد دانشجویان کشور را زنان و دختران تشکیل می‌دادند، اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این آمار افزایش یافته و ما شاهد حضور بیش از ۳۵ درصدی زنان در عضویت هیات علمی دانشگاه‌ها، بیش از ۶۱ درصدی حضور دانشجویان دختر و بیش از ۴۵ درصدی زنان شاغل در دانشگاه‌ها هستیم که این آمار‌ها نشان دهنده توسعه یافتگی ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه زنان شاغل و کنشگر نقش خود را به خوبی ایفا می‌نمایند، تصریح کرد: امروز باید رویکرد‌ها و نظریه‌های تربیتی را به روز کنیم و نسل‌های نوظهور امروزی را با توجه به شرایط روز تربیت کنیم.

دکتر جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زنان همیشه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... فعال بوده اند، گفت: اسلام و نظام اسلامی ما نیز به نقش زنان در عرصه‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای قائل شده است.

وی با بیان اینکه زن نقش مهمی در خانواده و تربیت فرزندان دارد، افزود: طبق قانون اساسی همه مردم اعم از مردان و زنان تحت حمایت قانون نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه از ۳۹۹ عضو هیات علمی دانشگاه حدود ۵۰ نفر از بانوان هستند، ادامه داد: همچنین از بیش از ۴۰۰ کارمند دانشگاه محقق اردبیلی نیز، حدود ۱۱۲ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های دانشگاهی و جذب همکاران نیز هیچ تفاوتی میان زنان و مردان قائل نیستیم، تصریح کرد: نقش زنان در تولید نیز بسیار مهم است؛ برای مثال زنان عشایر در زندگی عشایری و تولید محصولات مختلف نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه قبل از انقلاب از زنان به صورت غیراصولی استفاده می‌شد، گفت: زن موجودی است که ائمه(ع) می‌توانند در عظمت این مخلوق حرف بزنند.

وی با بیان اینکه زنان از نظر تعداد نصف جامعه هستند، ولی از نظر تاثیرگذاری کل جامعه محسوب می‌شوند، افزود: زنان ناموس و حافظ نظم ابدی هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زن و مرد از یک عنصر و نور واحد خلق شده اند، اضافه کرد: تحقق شعار زن، زندگی و کرامت انسانی مهم بوده و زن در نقش مادری نقش آفریدگاری را ادا می‌کند.

انتهای پیام
captcha