اراده دولت شناسایی و حل مشکلات است
کد خبر: 4174785
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
وزیر صمت:

اراده دولت شناسایی و حل مشکلات است

عباس علی آبادی با بیان اینکه اراده دولت بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند، گفت: ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم که برای تغییر این رویکرد باید به سمت هر چه بیشتر صنعتی شدن پیش برویم.

بازدید وزیر صمت از کارخانه ذوب آهن پاسارگادبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با دور دوم سفر هیئت دولت به استان فارس مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوق آهن پاسارگاد با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریالی امروز، 20 مهرماه با حضور عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرستان کوار برگزار شد.

وزیر صمت در دیدار با کارکنان این کارخانه و در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مدیرعامل کارخانه طرح شد، گفت: ما به این مسئله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است اما دولت امروز همراه شماست.

وی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند. ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی‌شدن برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران در زمینه فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: کسب این رتبه بسیار حائز اهمیت است. اکنون هم قابلیت تولید بیش از ۴٠ میلیون تن فولاد را داریم اما در مرحله بازمهندسی این مسئله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست خواهیم یافت.

وی در پایان خطاب به کارکنان و کارگران کارخانه ذوب آهن پاسارگاد تصریح کرد: امیدوارم در مسیر عمق بخشیدن به تولیداتتان پیش بروید. ما هم باید گره‌های صنعت را باز کنیم، مطمئن هستم که آینده برای شما روشن است.

حمیدرضا ایزدی، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در حاشیه این مراسم گفت: تکمیل زنجیره تولید، تأمین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است.

وی افزود: ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارکاد کوار تولید شفت‌های‌ صنعتی میله و میلگرد آلیاژی(۴۵۰هزار تن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی(با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

ایزدی ادامه داد: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره‌برداری رسید و طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فازهای دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این شرکت در زمینه انواع گازهای صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح‌های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.

یادآور می‌شود، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بازدید و افتتاح چندین پروژه تولیدی وارد استان فارس شده است و رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت به همراه فرشاد مقیمی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در این سفر وزیر صمت را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha