حضور ۱۰۰ شرکت کننده در دوره بررسی شیوه‌های نگارش وعلامت‌گذاری قرآن در گلستان
کد خبر: 4174900
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

حضور ۱۰۰ شرکت کننده در دوره بررسی شیوه‌های نگارش وعلامت‌گذاری قرآن در گلستان

نشست علمی تخصصی بررسی شیوه‌های نگارش وعلامت‌گذاری قرآن کریم با معرفی مصحف جمهوری اسلامی ایران توسط اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استانی با حضور ۱۰۰ شرکت‌کننده و اساتید بین‌المللی در تاریخ ۲۰ و ۲۱ مهرماه در سالن ولایت تبلیغات اسلامی گلستان در حال برگزاری است.

قلی پور مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآنی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محترم قلی‌پور، مدیر عامل اتحادیه تشکلهای قرآنی استان گلستان، در حاشیه این مراسم با اشاره به نشست‌های متوالی با ارگان‌های متولی، گفت: برگزاری جلسه وبیناری با معاونت مرکز نشر و طبع و با پیگیری مدیر مؤسسه قرآنی مرکز تعلیم و تربیت قرآن کریم، اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان، اداره کل آموزش و پرورش، حوزه جامعه المصطفی العالمیه و مرکز بزرگ اسلامی و مساعدت و همکاری بیشتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان توانستیم این همایش را در گرگان برگزار کنیم.

مدیر اتحادیه تشکل‌های قرآنی گلستان ضمن تأکید بر برگزاری اولین دوره تخصصی بررسی شیوه‌های نگارش و علامت‌گذاری قرآن کریم در استان، ادامه داد: در این دوره علاوه بر بررسی تطبیق رسم الخط قرآن‌های قدیمی با رسم الخط قرآن‌های امروزی، افراد با انواع رسم الخط، علائم وقف و... در قرآن‌های مختلف آشنا شده و تفاوت‌ها به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

قلی‌پور با اشاره به اینکه این دوره بیشتر برای اساتید قرآنی کاربرد داشته، اظهار کرد: معلم قرآن، حافظ قرآن، قاری قرآن، تحصیلات حوزوی سطح دو حوزه و گذراندن دروس علوم‌ و قرآن از جمله شرایط افراد برای شرکت در دوره بوده که با استقبال حدود 100 نفر از آقایان و بانوان در سطح استان رو به رو شد که در انتها برای شرکت‌کنندگان گواهی استانی صادر می‌شود.

وی ضمن تأکید بر رایگان بودن دوره، گفت: این نشست با حضور اساتید کشوری و بین‌المللی قرآن از جمله آقایان سیف، دولتی، توکلی و مستفید برگزار شده، لذا از شهرستان‌های تهران، کرمان و کرمانشاه از این دوره استقبال شده اما به دلیل فراهم نبودن زیرساختارها امکان شرکت به صورت مجازی برای دوستان فراهم نبود.

انتهای پیام
captcha