کمک ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی خیرین قزوینی در طرح «قرض ماندگار»
کد خبر: 4175260
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

کمک ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی خیرین قزوینی در طرح «قرض ماندگار»

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از مساعدت ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی خیران از ابتدای سالجاری تاکنون در طرح قرض ماندگار کمیته امداد استان قزوین خبر داد.

قرض ماندگار

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) قزوین، ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد استان، با اشاره به اینکه بیشتر مراجعات به کمیته امداد در زمینه‌هایی نظیر ودیعه مسکن، تأمین جهیزیه، درمانی است، گفت: برای موارد این چنینی، با کمک‌های موردی و بلاعوض که مبالغ آن‌ها ناچیز است نمی‌توان مشکل مددجویان و نیازمندان را مرتفع کرد.

این مسئول ادامه داد: امروز با توجه به تورم، باید به جای کمک‌های بلاعوض که مشکل زیادی از مراجعه کنندگان را رفع نمی‌کند به سمت‌و‌سوی وام‌های قرض‌الحسنه گام برداریم و باتوجه به محدودیت منابع دولتی، مساعدت خیرین و نیکوکاران در این مسیر می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

وی بیان کرد: در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت طرح‌های مختلفی برای تأمین منابع مالی پیش‌بینی شده است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به ۲ طرح سپرده‌گذاری وجوه اداره شده و طرح کمک به قرض‌الحسنه یا قرض ماندگار اشاره کرد که در این راستا خیرین، نیکوکاران، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه، صندوق‌های قرض‌الحسنه، مساجد و حسینه‌ها می‌توانند با سپرده‌گذاری هم از هم‌افزایی صندوق در جهت اعطای وام قرض‌الحسنه جهت پرداخت به نیازمندان بهره‌مند شوند و هم از سپرده خود وام قرض‌الحسنه در اختیار نیازمندان قرار دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: تمامی فرآیند‌های اداری پرداخت وام قرض‌الحسنه در کوتاهترین زمان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت صورت می‌گیرد و فرآیند پرونده‌سازی و پیگیری بازپرداخت اقساط نیز توسط این صندوق پیگیری می‌گردد و پس از بازپرداخت اقساط این پول به شکل وام در اختیار فرد دیگری قرار خواهد گرفت و این چرخه ادامه دارد و مشکل چندین نفر به واسطه این وام‌ها مرتفع خواهد شد.

ظاهری در پایان گفت: تمامی سپرده‌های خیرین در قالب طرح‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت فقط در جهت رفع مشکلات مالی نیازمندان در قالب وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود. به وام‌های پرداختی در صندوق هیچگونه سودی تعلق نمی‌گیرد و کلیه این وام‌ها از سوی صندوق به‌صورت رایگان بیمه می‌شود.

انتهای پیام
captcha