اعزام ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به اردوی راهیان‌نور
کد خبر: 4178746
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

اعزام ۱۵ هزار نفر از استان مرکزی به اردوی راهیان‌نور

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام 15 هزار نفر از مردم استان به اردوی راهیان‌نور خبر داد و افزود: از این تعداد 7 هزار نفر دانش‌آموز هستند.

سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ کننده سپاه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ محمد گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 8 آبان در نشست مطبوعاتی که به منظور تشریح برنامه‌های راهیان نور و اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان برگزار شد، به اتفاقات اخیر در غزه و ایستادگی جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این جنگ نابرابر کودکان بسیاری به شهادت رسیدند و اکثر مردم این منطقه بی‌خانمان شدند.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور مرهون هشت سال مقاومت، استادگی و رشادت رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است، اضافه کرد: هرسال تا قبل از شیوع کرونا قریب به 15 تا 20 هزار نفر از استان در این اردو حاضر می‌شدند، اما پس از شیوع این بیماری اعزام‌ها کاهش یافت.

گودرزی ادامه داد: امسال اعزام 15 هزار نفر از استان جهت حضور در مناطق عملیاتی جنوب در نظر گرفته شده است که اولین گروه دانش‌آموزان دختر 15 آبان ماه در قالب اردویی 4 روزه به این مناطق رهسپار می‌شوند. این اعزام‌ها ویژه دانش‌آموزان دختر با حضور سه هزار و 500 دانش‌آموز دختر، در قالب 13 کاروان 300 نفره انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هفت هزار دانش‌آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند، افزود: مابقی افراد اعزامی را اقشار مختلف بسیجی، دانشجویان و مردم تشکیل خواهند داد. این اعزام‌ها به دلیل واقع شدن ماه مبارک رمضان در فروردین‌ماه سال آینده تا نیمه اسفند ماه به صورت فشرده انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان اعلام کرد: افراد اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب از یادمان فتح‌المبین، یادمان شهدای هویزه، موزه شلمچه، یادمان طلاییه، یادمان والفجر8، معراج‌الشهدا بازدید می‌کنند. اجرای برنامه های فرهنگی و تلفیق این اردو با اردوی «راهیان پیشرفت» در  راستای بازدید از صنایع و کاخانجات از برنامه‌های پیش‌بینی شده است. در این اعزام‌ها خادمان شهدا، راویان، معلمان مدارس و روحانیون کاروان‌ها را همراهی می‌کنند.

اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه در بخش دیگر از سخنان خود به مهارت‌آموزی سربازان اشاره و با بیان اینکه این طرح از سال 98 براساس منویات مقام معظم رهبری در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد، اضافه کرد: سپاه استان به منظور مهارت‌آموزی سربازان وظیفه با اداراتی همچون جهادکشاورزی، تبلیغات اسلامی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، میراث فرهنگی، اداره ورزش و جوانان، اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای همکاری دارد و این آموزش‌ها رایگان انجام می‌شود.

گودرزی اضافه کرد: طبق ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح هر سرباز باید در طول مدت خدمت یک دوره مهارت‌آموزی در رشته‌ای را پشت سر بگذارد و کارت پایان خدمت منوط به دریافت مدرک مهارت صادر می‌شود. اگر سربازان در این دوره مهارت‌آموزی شرکت نکرده و کارت پایان خدمت را دریافت نکنند، باید دوره‌ای را به صورت آزاد و با هزینه شخصی بیاموزد و پس از ان کارت پایان خدمت را دریافت کند.

وی سهمیه سپاه استان در سال جاری را هزار و 215 نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون هزار و 50 سرباز دوره‌های مهارتی را گذراندند. از این تعداد 880 سرباز در رشته‌های مکانیکی، برقکاری، جوشکاری، پرورش قارج، گیاهان دارویی، دام سبک، حرکات اصلاحی، آموزشیار قرآنی و خبرنگاری آموزش دیدند.

اعطای وام 150میلیون تومانی به سربازان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان به طرح‌های تشویقی همچون معافیت سربازان حاضر در دوره‌های مهارت‌آموزی اشاره و اضافه کرد: کارکنان وظیفه که مدرک مهارت دریافت کنند، می‌توانند از وام قرض‌الحسنه تا مبلغ 150 میلیون تومان استفاده کنند.

وی در مورد نحوه دریافت وام قرض‌الحسنه نیز گفت: افراد واجدالشرایط می‌توانند پس از پایان خدمت، با در دست داشتن کارت پایان خدمت و مدرک مهارتی که در طول خدمت سربازی کسب کرده‌اند به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و از وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله بهره‌مند شوند.

گودرزی از برگزاری مسابقه مهارتی ویژه کارکنان وظیفه خبر داد و افزود: حضور در این مسابقات از دیگر طرح‌های تشویقی است. این مسابقات در 15 رشته مهارتی در استان در مراحل شهرستانی و استانی برگزار و نفرات برگزیده به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند. مسابقات نهایی نیز همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد. این دوره از مسابقات با هدف افزایش سطحی کیفی مهارت‌اموزی و شناسایی افراد ماهر و بااستعداد تدارک دیده شده است. افراد بااستعداد در این مسابقات شناسایی و مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت.

وی ایجاد نشاط و انگیزه در دوران ضرورت، افزایش انگیزه برای مهارت‌آموزی، ترویج و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت و استفاده از مهارت در طول زندگی را از دیگر اهداف برگزاری مسابقات برشمرد و گفت: این مسابقات در چهار سطح شهرستانی، استانی، سطح سازمان نیروهای مسلح و ملی برگزار می‌شود. ثبت‌نام جهت شرکت در مسابقات از هفته آینده در سطح شهرستان‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha