مسابقات قرآن کارکردهای خود را از دست داده است
کد خبر: 4188743
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
سیدجواد حسینی:

مسابقات قرآن کارکردهای خود را از دست داده است

قاری بین‌‌المللی کشورمان با بیان اینکه امروز مسابقات قرآن کارکردهای خود را از دست داده است، پیشنهاد داد تا بودجه‌های این رویداد را صرف تقویت محافل و مجالس قرآنی در نقاط مختلف کشور کنند.

سیدجواد حسینی، قاری بین المللیسیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان در حاشیه سفر به شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت حضور قاریان برجسته و ممتاز در نقاط مختلف کشور گفت: این کار یکی از الزاماتی که باید حتماً اننجام شود و باید همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند مجالس و محافل قرآنی به‌صورت گسترده برگزار شوند تا مردم تلاوت قرآن را بشنوند.

وی با اشاره به مسابقات قرآن اظهار کرد: باید در این زمینه بررسی کنیم که چه اهدافی در عرصه بین‌المللی از مسابقات قرآن داشتیم اما به نظر من امروز مسابقات قرآن کارکردهای خود را از دست داده است و آن تأثیرگذاری که می‌خواستیم ندارد و امروزه ما را به اهداف مدنظر نمی‌رساند.

حسینی با بیان اینکه امروزه عده‌ای به صورت اتوبوسی در مسابقات قرآن شرکت می‌کنند و بودجه‌های زیادی خرج این مسابقات می‌شود، گفت: به نظر من مسابقات قرآن باید جمع شود و بودجه‌های آن را صرف برپایی محافل و مجالس قرآنی کنیم و این مجالس را تقویت کنیم و در تمام نقاط کشور از جمله شیراز و استان فارس بسترها را برای حضور قاریان برجسته فراهم کنیم تا قاریان بتوانند با کیفیت تلاوت کنند و مردم را جذب کنند و این همان اتفاقی است که در دیگر کشورهای اسلام می‌‌افتد.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: در عرصه بین‌الملل هم یک نگاه تبلیغی در این عرصه داشتیم، بحمد الهی اکنون قاریان کشور ما در دنیای اسلام مطرح هستند و همه جایگاه قرآنی آنان و قاریان ما را می‌شناسند، اما لازم است که محافل قرآنی و قاریان هر منطقه را تقویت کنیم زیرا هر قشری از مردم طرفدار یک قاری هستند و این همان اتفاقی است که در کشور مصر رخ داده است و هر جمعیتی طرفدار یک قاری است و آن قاری رشد می‌کند و طرفدار دارد و همین قاری هم می‌‌تواند مردم را به سمت مسابقات جذب کند.

وی با بیان اینکه امروز خروجی مسابقات چیست؛ عده‌ای در آن‌ها بالا می‌آیند که کوچکترین تأثیرگذاری در محافل قرآنی ندارند، گفت:‌ باید بررسی کنیم که هدف برگزاری مسابقات قرآن چیست. ما می‌خواهیم قاری تربیت کنیم که در میان مردم تلاوت کند یا اینکه کسی به‌عنوان نفر اول مسابقات انتخاب شود که این مقام تنها لوح زرینی در زندگی خود فرد باشند وگرنه کوچکترین تأثیری در جامعه ندارد.

انتهای پیام
captcha