ارتقای سطح قاریان با تغییر نگاه آنان صورت می‌گیرد
کد خبر: 4189353
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
سیدجواد حسینی:

ارتقای سطح قاریان با تغییر نگاه آنان صورت می‌گیرد

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه ارتقای سطح قاریان به‌ویژه در استان‌ها با تغییر نگاه آنان صورت می‌گیرد، گفت: باید این نگاه را به قاریان القا کنیم که مسابقه همه چیز نیست و قرآن خواندن، تلاوت سالم و تأثیرگذاری آن مهم است.

سیدجواد حسینی، قاری بین المللیسیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه چه راهکارهایی برای ارتقای سطح قاریان استان‌ها دارید، گفت:‌ نکته مهم برای این مسئله آن است که بدانیم اگر بخواهیم کسی را عوض کنیم و آن را رشد دهیم باید ابتدا نگاهش را تغییر دهیم، زیرا نگاه هر کسی که عوض شد،‌ راهش هم تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: به نظر من ارتقای سطح قاریان، باز به مسابقات قرآن باز می‌گردد؛ اگر قاریان ما در تله مسابقات بیفتند، خروجی آن همانی می‌شود که در مسابقات دیده می‌شود. متأسفانه تله مسابقات قاریان و حتی اساتید را تخریب کرده است چنانچه از برخی از اساتید قریب 15 سال است که تلاوتی نمی‌شنویم و وقتی از ایشان سؤال می‌کنیم که چرا نمی‌خوانید، می‌گویند ما داوری می‌کنیم.

حسینی این مسئله را خسرانی برای مردم و جامعه قرآنی دانست و گفت: کسی که سال‌ها عمر خود را صرف قرآن کرده و برای آن زحمت کشیده و صاحب تجربه است باید برای مردم تلاوت کند، اما این کار را انجام نمی‌دهد و تنها داوری مسابقات قرآن انجام می‌دهد.

این قاری بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: اگر برای یک قاری بین‌المللی شاخص‌هایی تعریف کنیم، خروجی مسابقات نمره پایینی می‌گیرد زیرا حافظ قرآن نیست،‌ موسیقی را درست نمی‌داند و ادبیات عرب نمی‌شناسد و با تفسیر آشنایی ندارد. اگر عمر این قاری را تلف کنیم و 15 سال وقتش را بگیریم و چنین قاری را تحویل دهیم، کار بیهوده‌ای است.

وی ادامه داد:‌ اگر از همان ابتدا، نگاه قاری را به این معطوف کنیم که شما باید صاحب سبک در عرصه قرائت قرآن شوی و با بزرگان قرائت مصر رقابت کنی، آن هنگام مسیر قاری، زمین تا آسمان عوض می‌شود و سطح قاری هم متفاوت خواهد بود.

حسینی تأکید کرد: باید این نگاه را به قاریان القا کنیم که مسابقه همه چیز نیست و قرآن خواندن، تلاوت سالم و تأثیرگذاری آن مهم است و هدف تلاوت قرآن هم همین است، زیرا ما که نمی‌خواهیم کنسرت اجرا کنیم بلکه می‌خواهیم تلاوت کنیم تا مردم به قرآن جذب شوند.

این قاری بین‌المللی کشورمان اضافه کرد: باید آن تلاوتی که شاخص‌های جذب مردم دارد را بررسی کنیم و قاریان را تشویق کنیم تا در آن مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha