۱۶ فضای آموزشی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 4196590
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
همزمان با دهه فجر

۱۶ فضای آموزشی در گیلان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با بیان اینکه ۳۵۰ خیر حقیقی و حقوقی با ما در جهت احداث فضای آموزشی تعامل و همکاری می‌کنند، گفت: در دهه مبارک فجر ۱۶ فضای آموزشی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

علی دقیق مدیرکل نوسازی مدارس گیلان

علی دقیق، مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در سالجاری 46 فضای آموزشی با حدود 300 کلاس درس در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در هفته دولت 30 فضای آموزشی با اعتبار 130 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر هم 16 فضای آموزشی دیگر با اعتبار 140 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌دنبال ارتقای سرانه فضای آموزشی استان هستیم، افزود: سرانه فضای آموزشی استان گیلان در حال حاضر 5 متر و 56 سانتی‌متر بوده که از متوسط کشوری که 5 متر و 22 سانتی‌متر است بیشتر است، البته شهرستان‌های خمام، رشت، تالش و آستارا از لحاظ برخورداری از میانگین سرانه آموزشی کشوری پایین‌تر هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به ایمن‌سازی وسایل گرمایشی فضاهای آموزشی استان، گفت: تمام بخاری‌های گازی و نفتی از مدارس استان جمع آوری شده و تلاش این است که بتوانیم سیستم‌های گرمایشی فرسوده را که از سنوات گذشته بوده را جایگزین کنیم.

دقیق با بیان اینکه 350 خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی با ما در جهت احداث فضای آموزشی تعامل و همکاری می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع سه هزار و 200 مدرسه در گیلان یک سوم فضاهای آموزشی استان توسط خیرین مدرسه ‌ساز احداث شده، امسال هم 80 درصد فضاهای آموزشی به بهره‌برداری رسیده با مشارکت خیرین ساخته شده است. در برخی از شهرستان‌ها با کمبود کلاس درس مواجه هستیم که با همکاری و مشارکت خیرین به دنبال توسعه فضاهای آموزشی هستیم.

انتهای پیام
captcha