دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «اسدی» و «احمدی»
کد خبر: 4210521
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

دیدار شهردار تبریز با خانواده شهیدان «اسدی» و «احمدی»

شهردار تبریز به همراه دو عضو شورای اسلامی شهر با خانواده شهیدان والامقام عباسعلی اسدی و عمران احمدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهردار تبریز، خانواده شهدا

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار، شهردار تبریز، امروز، 27 فروردین‌ماه، به همراه حجت‌الاسلام رسول برگی و حجت‌الاسلام سیدکاظم زعفرانچی‌لر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در دیدارهای جداگانه‌ای با خانواده معظم شهیدان والامقام عباسعلی اسدی و عمران احمدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدای والامقام، با مجاهدت‌ها و رشادت‌های بی‌بدیل خود، آموزه‌های اخلاقی و دینی نظیر ایثار، گذشت و فداکاری را که در مکتب اهل بیت علیهم السلام فرا گرفته بودند به زیبایی تفسیر کردند.

شهردار تبریز در این دیدارها با اشاره به جایگاه والای خانواده شهدا در جامعه گفت: مدیریت شهری تبریز خود را ملزم می‌داند همه ظرفیت‌های خود را در جهت معرفی تک تک شهدای والامقام به نسل جوانان و همچنین گرامیداشت خانواده معظم آنان به کار گیرد.

هوشیار در این دیدار به نقش مهم و حیاتی شهدا که هر قطره از خون آنها ریشه انقلاب را  تنومند بوده و چراغی پر فروغ در پیشبرد انقلاب اسلامی است، اشاره کرده و خانواده شهدا را بزرگ‌ترین پشت و پناه انقلاب اسلامی ایران دانست.

شهردار تبریز، شهادت را توفیقی الهی برای بندگان خاص و برگزیدگان مکتب اسلام معرفی کرده و اظهار کرد: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثمره خون پاک شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: یقین داریم به برکت خون پربرکت شهدا و مجاهدت‌های آنها در راه حفظ استقلال و کیان کشور و دین مقدس اسلام، مسیر رشد و توسعه جامعه هموار بوده و تنها با همان تفکر انقلابی و جهادی می‌توان قله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمود.

هوشیار، یادآور شد: بنده به همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر هر هفته در منزل خانواده شهدای والامقام حضور می‌یابیم، سایر مدیران شهرداری نیز موظف‌اند به صورت مستمر و هفتگی در منازل خانواده های شهدا حضور یابند.  

شهردار تبریز، افزود: این دیدار فرصتی برای زنده‌ نگه داشتن یاد و خاطره کسانی است که در شرایط سخت جان خود را تسلیم اسلام و میهن عزیزمان کردند و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و استمرار راه آنها، وظیفه‌ای شرعی و ملی است.

در پایان این دیدارها، شهردار تبریز با اهدا لوح هایی جداگانه از خانواده شهیدان والامقام عباسعلی اسدی و عمران احمدی  قدردانی کرد.

شهید والامقام عباسعلی اسدی متولد ششم آذر سال ۱۳۴۱ در تبریز و در تاریخ بیست و پنجم اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر جزایر مجنون به فیض شهادت رسیده و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای وادی رحمت آرام گرفته است.

 شهید والامقام عمران احمدی متولد هشتم مرداد سال ۱۳۴۶ در ترکمنچای دیده به جهان گشوده و در تاریخ شانزدهم بهمن سال ۱۳۶۶ در عملیات والفجر شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده و پیکر مطهر ایشان نیز در گلزار شهدای ترکمنچای آرام گرفته است.

انتهای پیام
captcha