درمان اقتصاد تنها با مشارکت مردم محقق می‌شود
کد خبر: 4212221
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور:

درمان اقتصاد تنها با مشارکت مردم محقق می‌شود

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور با بیان اینکه مشکلات و معضلات اقتصادی، همه حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و باید این اقتصاد نفتی و آفت زده را درمان کرد، گفت این امر جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشوربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور امروز، پنجم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه راهبرد امام راحل در مبارزه علیه رژیم پهلوی و در پیروزی انقلاب آگاهی بخشی، بصیرت‌دهی و بسیج توده‌ها بود، گفت: امام(ره) مردم را قدرت نرم در سیاست جلوه داد و از این قدرت بهره گرفت و همین راهبرد و حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب را به پیروزی رساند و موجب تکوین، اثبات و استمرار انقلاب شد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) برای اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و ساماندهی حرکت‌های مردم علیه رژیم پهلوی از چهره‌های برجسته انقلاب مانند شهیدان مطهری، بهشتی، حقانی و...بهره گرفت و در همین راستا بعد از انقلاب نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تشکیل داد، افزود: برهه خطرناک ابتدای انقلاب بر اثر ساماندهی مردمی همین مجموعه به سلامت عبور داده شد.

موسی‌پور با بیان اینکه شورای هماهنگی با کمک مردم و هم افزایی کمک‌های دولتی و مردم توانسته انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور داده و توطئه‌های دشمن را خنثی کند، تصریح کرد: در فتنه پیچیده سال ۱۴۰۱ دشمن با تمام ظرفیت و ابزارها آمده و مطمئن بود نظام اسلامی را سرنگون خواهد کرد اما حضور مردم این نقشه‌ها را خنثی‌ کرد.

وی با اشاره به ایستادگی مردم پای نظام و انقلاب با وجود مشکلات و گرفتاری‌ها، افزود: هر آنچه که این سرمایه اجتماعی و حضور مردم را افزایش بدهد، یک عبادت، وظیفه و فضیلت است و هر چه موجب بی‌اعتمادی و کاهش حضور مردم شود، گناه بزرگ و نابخشودنی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تأکید کرد: وظیفه همه ما در افزایش سرمایه اجتماعی بسیار سنگین است. در تبیین، ایجاد اعتماد و خدمت به مردم هر کاری که می‌توانیم باید انجام داد و نباید کوتاهی کنیم زیرا حضور مردم در همه صحنه‌ها گره‌گشا و راه‌گشاست.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: مشکلات و معضلات اقتصادی، همه حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و باید این اقتصاد نفتی و آفت زده را درمان کرد که این جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست. یکی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی و تولید تداوم و استمرار است و این امر زمانی امکانپذیر است که مردم به صحنه بیایند و وظیفه تک تک مسئولان این است برای این مسئله راهکار اندیشیده و پروژه‌های رغبت‌انگیز تعریف کنند تا مردم سرمایه‌های خود را وارد چرخه کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور صرفه‌جویی را یکی از مسائل مهم عرصه تولید، دانست و گفت: بهره‌وری در کشور ما کاهشی است و تا نقطه مطلوب فاصله داریم در حالی که یک سوم رشد اقتصادی را بهره‌وری تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha