پیشرفت اسلامی نیازمند تدوین پیوست‌های فرهنگی است
کد خبر: 4212290
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
منتخب مجلس خبرگان رهبری:

پیشرفت اسلامی نیازمند تدوین پیوست‌های فرهنگی است

آیت‌الله سیدمحمد مهدی میرباقری شاهرودی با بیان اینکه دچار تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی هستیم، گفت: برای گذار از این مرحله باید مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

سید محمد مهدی میرباقری شاهرودی  منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش ایکنا، آیت‌الله سیدمحمد مهدی میرباقری شاهرودی، منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری عصر روز گذشته، 5 اردیبهشت ماه در دیدار با سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه پیشرفت باید در چارچوب‌های فرهنگی و دینی انجام شود گفت: برای تحقق این مهم نیازمند به تدوین پیوست‌های فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: دچار تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی هستیم که در این راستا برای گذار از این مرحله باید مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پیشرفت استان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد، یادآور شد: می‌توانیم در این زمینه به الگو سرآمد برای کل کشور تبدیل شویم.

میرباقری شاهرودی متذکر شد: برای تحقق این مهم تشکیل اتاق فکر با حضور هیئت‌های اندیشه‌ورز ضروری است و مباحث فرهنگی و دینی باید مشخص و پیشرفت و توسعه بر بستر آنها صورت گیرد.

به گفته وی؛ الگو سرمایه‌داری یکی از مباحثی است که موجب تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شدکه این الگوها باید به تدوین پیوست‌های فرهنگی منتهی شود.

انتهای پیام
captcha