عملیات «وعده صادق»، معادلات منطقه‌ای را تغییر داد
کد خبر: 4212415
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸

عملیات «وعده صادق»، معادلات منطقه‌ای را تغییر داد

امام جمعه نرماشیر با بیان اینکه قدرت، جسارت و شهامتی که در دل ملت‌ها جوانه زد سبب قوت قلب مسلمانان شد، گفت: عملیات موفق «وعده صادق»، معادلات منطقه‌ای را تغییر و کشور را به عنوان یک ابر قدرت تحت زعامت مقام معظم رهبری نشان داد و این قدرت اسلام و ولایت فقیه است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی امام جمعه نرماشیربه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام جمعه نرماشیر امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان بعد از توصیه به رعایت تقوای الهی به روایتی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: لازم است در هر زمانی، کسی از اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) وجود داشته باشد تا برای امت اسلامی امکان دسترسی به کشتی نجات فراهم باشد به همین دلیل امام زمان(عج) به کشتی نجات تشبیه شده است.

وی با بیان اینکه اگر یک مؤمن منتظر خود را تحت نظر و در محضر حضرت ولی‌عصر(عج) بداند عامل بسیار مؤثری برای تربیت و جلوگیری از ظلم و گناه است، گفت: هرچه تلاطم‌ها و طوفان‌های زندگی سهمگین باشد اگر اتصال به امام زمان(عج) و سفینة‌النجات را محکم کنیم، این طوفان‌ها در مقابل عظمت امام زمان(عج) کوچک است و اولین گام برای اتصال به حضرت، دعای فرج است.

امام جمعه نرماشیر در خطبه دوم با اشاره به عملیات موفق «وعده صادق»، اظهار کرد: این کار بسیار بزرگ معادلات منطقه‌ای را تغییر و کشور را به عنوان یک ابر قدرت تحت زعامت مقام معظم رهبری نشان داد و این قدرت اسلام و ولایت فقیه است. این را مقایسه کنید با قبل از انقلاب که ذلت و خواری را شاهد بودیم؛ همه قدرت‌های پدافندی آمدند که از اصابت موشک‌های ایران جلوگیری کنند اما نتوانستند.

وی با بیان اینکه قدرت، جسارت و شهامتی که در دل ملت‌ها جوانه زد سبب قوت قلب مسلمانان شد، تصریح کرد: امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است. بیش از آنکه موشک و پهپاد در عقب راندن دشمن تأثیر بگذارد رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند. در مسئله فلسطین دنیا تکان خورد هم فلسطینی‌ها با امکانات محدود و هم خبرنگارانی که برای رساندن صدای فلسطینیان از خودگذشتگی کردند باعث شدند امروز همه دنیا علیه اسرائیل باشد.

حجت‌الاسلام منصفی در ادامه به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان اشاره کرد و افزود: هزار کیلومتر مرز مشترک سبب روابط بسیار عمیقی میان دو کشور شده و آنچه در این سفر اهمیت دارد این است که بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان سفر انجام شد که هم به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند و هم برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود حائز اهمیت است. استقبال مردم پاکستان از سفر رئیس جمهور می‌تواند زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر دو کشور شود.

وی با گرامیداشت روز شوراها و اشاره به سخن امام علی(ع) در حکمت ۱۶۱ که فرمود: کسی استبداد رأی داشته باشد هلاک می‌شود و هر کس از عقل دیگران استفاده کند می‌تواند در جهت حل مشکلات مؤثر باشد، تصریح کرد: شوراها نقش مثبتی در رشد و توسعه شهر و روستا دارند که باید به دور از چند دستگی در جهت رفع مشکلات منطقه خود تلاش کنند.

منصفی با تبریک روز جهانی کار و کارگر، اظهار کرد: اسلام برای کار ارزش و احترام خاصی قائل شده و بوسه پیامبر(ص) بر دستان پینه بسته یک کارگر بالاترین تجلیل از کارگر است. دستگاه‌ها وظیفه‌ای دارند از جمله تضمین امنیت شغلی کارگران و ارتقای مهارت‌های شغلی که باعث افزایش سطح کیفی کار خواهد شد. در صنعت هسته‌ای پزشکی و موارد دیگر پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم در صورت تلاش و همت مضاعف می‌توانیم مشکلات اقتصادی را هم برطرف کنیم و هر چقدر کارگر و کارآفرین تلاش کنند، توفیقات بیشتری نصیب کشور خواهد شد.

امام جمعه نرماشیر در پایان به روز معلم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی با تلاش معلمان به پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های علمی دست پیدا کرده است و اگر هر روز شاهد یک حرکت علمی به برکت تلاش خالصانه معلمان هستیم.

انتهای پیام
captcha