مسابقات «سدید»‌ تمرین گفتار براساس استدلال است
کد خبر: 4212662
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
رئیس جهاددانشگاهی لرستان:

مسابقات «سدید»‌ تمرین گفتار براساس استدلال است

فرهاد فرامرزیان با بیان اینکه مسابقات سدید تمرین گفتار براساس استدلال و منطق است که بایستی این‌گونه مهارت‌ها در سطح دانشجویان تقویت شود، اظهار کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای جامعه رقم نخورد.

فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاددانشگاهی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد فرامرزیان، رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در آیین اختتامیه و تجلیل از منتخبان مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که هشتم اردیبهشت‌ماه به همت جهاددانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: مسابقات ملی سدید برای اولین بار است که در لرستان برگزار می‌شود و با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات تمرین گفتار براساس استدلال و منطق است که بایستی این‌گونه مهارت‌ها در سطح دانشجویان تقویت شود، افزود: از دانشگاه‌های آزاد، علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، لرستان و پیام نور در این مسابقات شرکت‌کننده داشتیم.

فرامرزیان مسابقات ملی سدید را بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم دانست و اضافه کرد: دانشجویان باید خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند چراکه بی‌تفاوتی در جامعه باعث می‌شود آینده روشنی برای کشور رقم نخورد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات سدید در دانشگاه‌های ۲۱ استان کشور و ۳۰ واحد جهاددانشگاهی، ادامه داد: دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند آنها باید خود را در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دخیل بدانند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه مسابقات ملی سدید نقش مهمی در بالا بردن روحیه اعتماد به نفس در دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان با شرکت در این مسابقات که در بخش‌های مختلف ازجمله پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار می‌شود، با نحوه مدیریت زمان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، گفت: ضرورت دارد دانشجویان در بحث انتخابات، گفت‌گو با نامزدهای انتخاباتی ورود پیدا کنند و با دعوت از منتخبان ملت به محیط‌های دانشگاهی راهکارهای لازم برای حل مشکلات را ارائه دهند.

فرامرزیان با اشاره به راهیابی پنج دانشجو از لرستان به مرحله کشوری مسابقات سدید، اظهار کرد: انتظاری که از این دانشجویان به عنوان نمایندگان دانشجویان لرستانی در مسابقات ملی سدید دارم این است که با تمرین و ممارست برای جامعه دانشگاهی استان افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha