کد خبر: 4225792
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

رویکرد اصلی آموزش و پرورش توانمندسازی دانش‌آموزان است

حسن بروشکی گفت: رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی دانش‌آموزان و مشاوران مدارس و مراکز مشاوره و پررنگ کردن نقش خانواده‌ها بوده و خواهد بود.

توانمدسازی دانش آموزانبه گزارش ایکنا به نقل از سیستان‌وبلوچستان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، شامگاه دوشنبه، 18 تیرماه، در جلسه همفکری بررسی و تحلیل وضعیت اجرای طرح نماد اظهار کرد: طرح نماد بزرگترین فرایند کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است.
 
وی افزود: در طرح نماد به‌دنبال انجام مداخلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ارجاع به دستگاه‌های ذیربط هستیم و همه شهرستان‌ها و مناطق استان در فاز غربالگری قرار دارند، از جمله ظرفیت‌های به‌کار گرفته شده در کاهش آسیب‌ها و پاسخگویی به مشکلات دانش‌آموزان، راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی ۱۵۷۰ و خانه یاری‌گران زندگی در مقوله آسیب‌های اولیه و ثانویه است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: رویکرد اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی دانش‌آموزان و مشاوران مدارس و مراکز مشاوره و پررنگ کردن نقش خانواده‌ها بوده و خواهد بود.
 
معاون حقوق عامه دادگستری استان نیز در این نشست بیان کرد: توجه بیش از پیش به اجرایی شدن طرح نماد در بین دستگاه‌های متولی و رصد و شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع در بین دانش‌آموزان یک ضرورت و بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: همه حوزه‌ها و بخش‌ها باید به‌دنبال بررسی میدانی و پایش موارد آسیب دیده و نحوه مداخله و مواجهه با آنها باشند و در این مقوله آگاهی‌سازی خانواده‌ها و اولیا تأثیرگذار خواهد بود.
 
احمدزاده گفت: تعامل، همراهی و هم افزایی بین بخشی در این راستا باید وجود داشته باشد و چنانچه قصور و کوتاهی مشاهده شود، دستگاه قضا به‌عنوان ترک فعل از آن یاد می‌کند و پیگیری قضایی مترتب بر آن می‌شود.
انتهای پیام
captcha