
به گزارش ایکنا از سیستانوبلوچستان، به نقل از روابط عمومی
آموزش و پرورش استان،
مهدی نوید ادهم، رئیس کمیسیون مدرسهیاری جامعه
خیرین مدرسهساز کشور، امروز، 19 شهریورماه، در گردهمایی و کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان گفت: ضرورت دارد مسئولان و مدیران حوزه
تعلیم و تربیت همه ابعاد و زوایای کار در این مسیر را همه جانبه و فراگیر دنبال و رصد کرده و با تمام اعتقاد و باور پیش ببرند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش را افراد اداره نمیکنند، بلکه این برنامههاست که نقشه راه را ترسیم و مدیریت مینماید، یکی از کارهای اصلی مدیریت، اولویتبندی امور و اهمیت دادن به برنامههای اثربخش خواهد بود.
رئیس کمیسیون مدرسه یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: اگر بهدنبال تحولآفرینی در ستاد و صف و بهویژه در کف مدرسه و کلاس درس هستیم باید الزاماتی در مسیر تغییر رو به جلو تعریف کنیم، تئوریهای حاکم بر آموزش و پرورش در حقیقت ریشههای تعلیم و تربیت هستند و برای ایجاد تحول بنیادین، تغییر عمیق و ریشهای و نظاممند مبتنی بر آموزههای وحیانی و معارف اسلامی و متناسب با شرایط و اقتضائات جامعه یک ضرورت است.
نوید ادهم اظهار کرد: هدف والای نظام تعلیم و تربیت، رسیدن به مدرسه تربیت محور است و این مهم نقطه عطف و کانون سند تحول بنیادین است، در مدیریت تغییر، تاکید بر رهبری تحول بجای مدیریت تحول است و این مقوله نیازمند محبوبیت و نفوذ در قلبهاست و یک رهبر تحولی باید دارای مشروعیت علمی، سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی باشد.
انتهای پیام