
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستانوبلوچستان،
علیرضا شهرکی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستانوبلوچستان دوشنبه ۱۰ آذرماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان با تشریح اولویتهای حوزه آموزش و پرورش، گفت: جذب دانشآموز، ساماندهی فارغالتحصیلان، توسعه
فضاهای آموزشی، رفع چالشهای زیرساختی بهویژه در بخش برق و تعیین تکلیف پروژههای نیمهتمام، باید در صدر برنامهریزیها قرار گیرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستانوبلوچستان همچنین خواستار ارائه گزارش شفاف دستگاههای متولی درباره آخرین وضعیت شبکه برق مدارس شد و افزود: در بخش حملونقل دانشآموزی، شهرداریها، شوراها و دستگاههای خدماترسان باید با رویکردی جدی، اصلاح ناوگان و تکمیل پروندههای آماری را دنبال کنند.
شهرکی با اشاره به مشکلات مربوط به اراضی آموزشی و تأخیر برخی دستگاهها در اجرای تفاهمنامهها، تصریح کرد: بارگذاری مصوبات در سامانههای قانونی و پیگیری تعهدات باید با سرعت بیشتری انجام شود تا روند توسعه آموزشی با اختلال مواجه نشود.
وی همچنین بر نقشآفرینی شرکتهای بزرگ در اجرای مسئولیتهای اجتماعی تأکید کرد و گفت: پیگیریهای لازم برای ورود این شرکتها به حمایت از زیرساختهای آموزشی ادامه دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستانوبلوچستان با اشاره به موضوعات در دستور کار جلسات آینده، اظهار کرد: بررسی تراکم دانشآموزی، توسعه فضاهای کارآموزی و ساماندهی فارغالتحصیلان از محورهای اصلی نشستهای آینده خواهد بود.
رسول صفرزایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستانوبلوچستان نیز در این نشست با قدردانی از حمایتهای استاندار سیستانوبلوچستان در حوزه اعتبارات اظهار کرد: رشد قابل توجه اعتبارات استانی و بهبود روند تخصیصها، زمینهساز چشماندازی روشن برای آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان شده است. بخشی از مسائل مربوط به ایابوذهاب دانشآموزان روستایی و مناطق حاشیهای نیز با همکاری استانداری و وزارتخانه ساماندهی شده است.
وی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در مدت کوتاه آغاز سال تحصیلی افزود: جمع قابل توجهی از دانشآموزان و فرهنگیان استان سیستانوبلوچستان توانستهاند در عرصههای جهانی، ملی و منطقهای رتبههای ممتاز کسب کنند. از موفقیتهای بینالمللی در کنفرانسهای علمی تا مدال
المپیادهای علمی و برتری در جشنوارههای فرهنگی و هنری، این دستاوردها نشاندهنده ظرفیت بالای دانشآموزان و تلاش هدفمند فرهنگیان استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستانوبلوچستان همچنین به موضوع بازماندگان از تحصیل و اتباع اشاره کرد و گفت: ثبتنام گسترده دانشآموزان ایرانی
فاقد شناسنامه در مدارس استان، بیانگر عزم جدی مجموعه آموزش و پرورش برای تحقق پوشش حداکثری و عدالت آموزشی است.
صفرزایی، ضرورت توجه به دانشآموزان استثنایی در مناطق صعبالعبور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: راهاندازی کلاسهای ویژه در مناطقی که شمار دانشآموزان استثنایی به حد نصاب رسیده و تأمین نیروهای متخصص و امکانات آموزشی و اجرای طرح تلفیقی برای دانش آموزانی که به حد نصاب یک کلاس نمیرسند را از برنامههای مهم در دست اجرا بیان کردند.
انتهای پیام